دوربین های 200 مگاپیکسلی در شیائومی

شیائومی قصد دارد به منظور افزایش فروش گوشی ها خود از دوربین های 200 مگاپیکسلی استفاده کند.
ارتقای دوربین گوشی های شیائومی

به نظر می‌رسد که شیائومی به منظور افزایش سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، رویکرد جدیدی را در نظر گرفته است. آن‌ها قصد دارند با اضافه کردن برخی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار فعلی خود، مانند دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابری، بازار گوشی‌های میان رده را تصاحب کنند.

با کاهش فروش جهانی گوشی‌های هوشمند، این برای شرکت‌های تولیدکننده مانند شیائومی غیرقابل قبول است، زیرا آن‌ها باید در این بازار با رقبای بزرگی مانند اپل که بیشترین حاشیه سود را در اختیار دارند، رقابت کنند.

بر اساس آمار و ارقام موجود، در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ تا اکنون، سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند شیائومی از ۱۳ درصد به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

توانایی شیائومی در تولید گوشی‌های هوشمند پرچمدار را نمی‌توان نقض کرد، زیرا این شرکت چینی گوشی‌های بالا رده‌ای مانند Xiaomi 13 Ultra را در کارنامه خود دارد که به عنوان نشانه‌ای از پیشرفت آن محسوب می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد که این گوشی‌های رده بالا تنها زمانی موفق خواهند بود که مشتریان میلیون‌ها نفر در انتظار عرضه آن‌ها باشند.

کاهش تقاضا برای بازار گوشی‌های هوشمند بیشتر ضرر را به خط تولید گوشی‌های پریمیوم و بالا رده وارد می‌کند، زیرا این گوشی‌ها بیشترین هزینه تولید را دارند و با توجه به پیشرفت چشمگیر گوشی‌های نسل جدید در چند سال اخیر، ارتقای سالانه آن‌ها دیگر قابل توجیه نیست.

ارتقای دوربین گوشی های شیائومی

دوربین های 200 مگاپیکسلی در گوشی های میان رده شیائومی

شرکت چینی شیائومی در تلاش برای تصاحب سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند به سمت دستگاه‌های مقرون به صرفه متمایل شده است. این بار شیائومی قصد دارد تغییراتی بزرگ در راهبرد خود ایجاد کند و ویژگی‌های جذابی مانند دوربین‌های با رزولوشن چند صد مگاپیکسل را به گوشی‌های میان‌رده خود اضافه کند.

به گفته شایعاتی که توسط چند منبع نزدیک به شیائومی منتشر شده‌اند، این شرکت قصد دارد دوربین‌های 200 مگاپیکسلی و سنسورهای بزرگتر را در گوشی‌های میان‌رده عرضه کند.

مطابق گزارش Wccftech، بنا بر اخبار هایی که در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی مانند Reddit منتشر شده است، شیائومی قصد دارد با رویکرد جدید خود، گوشی‌های هوشمند میان‌رده را با ویژگی‌های خاصی عرضه کند. این ویژگی‌ها شامل دوربین اصلی با رزولوشن 200 مگاپیکسل (200 میلیون پیکسل) و سنسور دوربین بزرگی است که امکان زوم اپتیکال 4 برابر را فراهم می‌کند.

در این رویکرد جدید، شیائومی قصد دارد تعداد گسترده‌تری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده با این ویژگی‌های ویژه را عرضه کند. این تغییرات می‌تواند بازار گوشی‌های میان‌رده را به شیائومی جذب کند وباعث افزایش سهم شرکت در این بازار شود.

ارتقای دوربین گوشی های شیائومی

اگرچه برخی افراد معتقدند که زوم اپتیکال 4 برابری یک پیشرفت قابل توجه نیست، اما باید توجه داشت که گوشی آیفون 14 پرو مکس، که با قیمت بسیار بالای 1099 دلار در بازار آمریکا عرضه می‌شود، تنها از زوم اپتیکال 3 برابری پشتیبانی می‌کند.

بنابراین، حداقل می‌توان گفت که گوشی‌های میان‌رده جدید شیائومی می‌توانند در زمینه زوم اپتیکال بهتر از پرچم‌دار فعلی اپل عمل کنند.

همچنین، شیائومی قصد دارد با استفاده از باتری‌های با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت، که از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کنند، ظرفیت باتری گوشی‌های میان‌رده خود را بهبود بخشد.

صفحه‌نمایش نیز یکی از بخش‌هایی است که در گوشی‌های میان‌رده به دلیل کاهش هزینه، کیفیت آن معمولاً کاهش می‌یابد. اما طبق شایعات موجود، به نظر می‌رسد گوشی‌های میان‌رده جدید شیائومی به طراحی منحصر به فردی دست پیدا کرده‌اند و صفحه‌نمایش خمیده‌ای دارند که تجربه بصری جذابی را به همراه با کیفیت نمایش بالا به کاربران ارائه می‌دهد.

متأسفانه، در این پست‌ها هیچ اطلاعاتی در مورد مدل‌های خاص گوشی‌های هوشمند ارائه نشده است. لذا باید منتظر اطلاعات بیشتر و اعلام رسمی شیائومی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!