کنسول دستی Steam Deck 2

طبق اطلاعات منتشر شده تا سال 2026 باید منتظر معرفی Steam Deck 2 باشیم.
کنسول Steam Deck 2

به نظر می‌رسد که در حال حاضر شرکت Valve قصد معرفی و عرضه نسخه دوم کنسول Steam Deck را ندارد و به جای آن در حال برنامه‌ریزی برای توسعه یک دستگاه گیمینگ قابل حمل بسیار قدرتمند است. اطلاعاتی که از افراد نزدیک به این شرکت به دست می‌آید، نشان می‌دهد که ممکن است تا سال 2025 یا حتی 2026 باید منتظر معرفی Steam Deck 2 باشیم.

هنگامی که Valve برای اولین بار کنسول دستی Steam Deck را معرفی کرد، بازی‌بازان با یک کنسول گیمینگ قابل حمل روبرو شدند که تقریباً تمام ویژگی‌های یک رایانه کوچک را داشت.

از این رو، بسیاری امیدوار بودند که شاهد به‌روزرسانی‌های مکرر و سفارشی‌سازی‌های شبیه به رایانه‌های شخصی برای سخت‌افزار این کنسول گیمینگ قابل حمل باشند. با این حال، به نظر می‌رسد Valve به عنوان یک غول در صنعت بازی، از نگاهی مشابه با کنسول‌های گیمینگ خانگی عمل کرده و احتمالاً برای مدتی نباید در انتظار به‌روزرسانی‌های قابل توجهی برای Steam Deck باشیم.

کنسول Steam Deck 2

زمان عرضه کنسول دستی Steam Deck 2

با توجه به گفته یکی از افراد نزدیک به شرکت ولو، هدف اصلی این شرکت از توسعه نسخه بعدی کنسول استیم دک، ارائه یک به‌روزرسانی قابل ملاحظه برای کنسول فعلی بوده و به احتمال زیاد تا زمانی که این هدف تحقق نیابد، ما شاهد معرفی یک کنسول دستی جدید از ولو نخواهیم بود.

وی در قسمتی از توضیحات خود افزود:

به عقیده ولو، امر بسیار مهمی است که کنسول استیم دک یک هدف عملکردی ثابت برای توسعه‌دهندگان بازی ارائه دهد، و اصولاً پیام به مشتریان این شرکت ساده است: ولو به دنبال ایجاد یک کنسول گیمینگ است که توانایی اجرای همه بازی‌ها را داشته باشد.

طبق گزارش Wccftech، این فرد نزدیک به Valve به تأکید کرده است که این شرکت تنها به بهبود عملکرد کنسول جدید علاقه ندارد، بلکه دنبال تولید یک دستگاه است که بسیار قدرتمند باشد و همچنین از نظر مصرف انرژی و عمر باتری به بهترین شکل ممکن عمل کند.

کنسول دستی Steam Deck 2

اصلی‌ترین نکته جذابیت و ویژگی برجسته کنسول Steam Deck این بود که با وجود دسته‌بندی آن به عنوان یک کنسول دستی، امکان اجرای اکثر بازی‌های PC بر روی آن وجود داشت. با این حال، متاسفانه در مدت زمانی بعد از عرضه، متوجه شدیم که این امکان تا حد زیادی محدود شده و اغلب بازی‌های AAA نمی‌توانند روی Steam Deck اجرا شوند.

با این حال، Steam Deck همچنان یک کنسول عالی برای اجرای بازی‌های مستقل یا همان Indie بازی‌ها محسوب می‌شود. این کنسول برای تجربه بازی‌های مستقل و بازی‌های کم‌حجم عالی است، اما برای بازی‌های مدرن و سنگین امروزی، امکان‌پذیری آن محدود است.

با توجه به گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که Valve در حال برنامه‌ریزی برای معرفی نسخه دوم کنسول Steam Deck در سال‌های آینده، احتمالاً در بازه زمانی 2025 تا 2026، باشد. این اقدام ممکن است بهبود‌های قابل توجهی در اجرای بازی‌های AAA و افزایش توان سخت‌افزاری را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!