مشخصات تراشه M3 Ultra اپل افشا شد

اخیرا اطلاعات جدیدی درباره مشخصات فنی و قدرت تراشه M3 Ultra اپل فاش شده است.
تراشه M3 Ultra اپل
با توجه به گزارش‌ها، اپل قرار است در حدود یک ماه دیگر رویداد بعدی خود را برگزار کند و منتظریم که علاوه بر معرفی گوشی‌های سری آیفون 15، مک‌بوک‌های جدید نیز رونمایی شوند. در این رابطه، جزئیات مربوط به تراشه M3 Ultra به بیرون درز کرده و مشخصات مدل‌های استاندارد و پیشرفته این تراشه نیز به اشتراک گذاشته شده است. منتظریم که اولین مک‌های مجهز به تراشه پایه M3 در اوایل فصل پاییز وارد بازار شوند و در حال حاضر، مشخصات احتمالی تراشه M3 Ultra را می‌توان در جزئیات بیشتری که توسط TomsHardware منتشر شده است مشاهده کرد.

ساختار تراشه M3 Ultra اپل

طبق اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد تراشه M3 Ultra با افزایش قابل توجهی در تعداد هسته‌های CPU و GPU در مقایسه با نسل قبلی آن، یعنی تراشه M2 Ultra، عرضه خواهد شد. مدل استاندارد تراشه M3 Ultra شامل 32 هسته پردازشی است که شامل 24 هسته P و 8 هسته E می‌شود. همچنین، این تراشه با یک پردازنده گرافیکی 64 هسته‌ای همراه خواهد بود. در مقابل، مدل پایه تراشه M2 Ultra دارای 24 هسته پردازشی است که شامل 16 هسته P و 8 هسته E است و با یک پردازنده گرافیکی 60 هسته‌ای عرضه شده است.
تراشه M3 Ultra اپل

همچنین، مدل پیشرفته تراشه M3 Ultra با 32 هسته پردازشی شامل 24 هسته P و 8 هسته E و پردازنده گرافیکی 80 هسته‌ای رونمایی خواهد شد. در مقایسه با مدل پیشرفته M2 Ultra که دارای 24 هسته پردازشی شامل 16 هسته P و 8 هسته E به همراه پردازنده گرافیکی 76 هسته‌ای است، به نظر می‌رسد تفاوت اصلی بین دو تراشه M3 Ultra و M2 Ultra در تعداد هسته‌های CPU قرار دارد و افزایش هسته‌های GPU کمتر است. اپل تنها تعداد هسته‌های P را افزایش داده و ترکیب هسته‌های E را تغییر نداده است.

طبق اطلاعات فعلی، اولین مک‌های مجهز به تراشه M3 Ultra در اوایل پاییز معرفی خواهند شد. این مک‌ها شامل مک بوک ایر 13 اینچی جدید، مک بوک پرو 13 اینچی با تاچ بار و آیمک 24 اینچی جدید خواهند بود. همچنین، مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه‌های M3 Pro و M3 Max در سال 2024 عرضه خواهند شد. در آینده، نسخه‌های جدیدی از مک پرو و مک استودیو نیز با استفاده از تراشه M3 Ultra عرضه خواهند شد.

به نظر می‌رسد تراشه M3 Ultra تنها در مک استودیو و مک پرو استفاده خواهد شد و اپل از این تراشه رده‌بالا در مک بوک پرو 14 و 16 اینچی استفاده نخواهد کرد. همچنین، مک‌های سری M3 تغییراتی در میزان حافظه رم نیز خواهند داشت، و مدل‌های مک بوک پرو که در حال توسعه هستند، از 36 یا 48 گیگابایت حافظه رم بهره خواهند برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!