معرفی SSD جدید Phison سریع ترین حافظه رده کلاینت

به تازگی Phison سریع ترین حافظه SSD در رده کلاینت را معرفی کرده است.
مشخصات حافظه SSD جدید Phison

در حاشیهٔ نمایشگاه Flash Memory Summit 2023، شرکت Phison حافظهٔ اس‌اس‌دی جدیدی به نام PS5026-E26 Max14um را معرفی کرده است. این حافظهٔ اس‌اس‌دی با سرعت بسیار بالا، می‌تواند به عنوان سریع‌ترین حافظهٔ اس‌اس‌دی ردهٔ کلاینت در جهان شناخته شود. این معرفی نشان می‌دهد که نسل جدیدی از حافظه‌های پرسرعت به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت Phison در نمایشگاه Flash Memory Summit 2023، حافظهٔ اس‌اس‌دی با نام PS5026-E26 Max14um را معرفی کرده است. این حافظه اس‌اس‌دی دارای سرعت خوانش ترتیبی بالا، که به 14 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد، است. این سرعت برتر باعث می‌شود که این حافظه اس‌اس‌دی از تمامی محصولات هم ردهٔ موجود در بازار سریع‌تر باشد و به عنوان پرسرعت‌ترین حافظهٔ اس‌اس‌دی ردهٔ کلاینت شناخته شود.

مشخصات حافظه SSD جدید Phison

Phison سریع ترین حافظه SSD را ساخت

به گزارش Tomshardware، شرکت Phison به عنوان اولین شرکت موفق به تولید یک حافظهٔ اس‌اس‌دی با استفاده از کنترلر PS5026-E26 شده است. این حافظهٔ SSD با رابط PCIe 5.0 x4 و تراشه‌های 3D NAND با سرعت 2400 MT/s، قادر است تمامی محصولات هم ردهٔ خود را در بازار پشت سر بگذارد. با استفاده از تراشه‌های حافظهٔ تولید شده توسط Micron، سرعت خواندن ترتیبی این حافظه اس‌اس‌دی می‌تواند به 14 گیگابایت بر ثانیه برسد که از بیشتر محصولات موجود در بازار بیشتر است و این حافظه اس‌اس‌دی را به عنوان سریع‌ترین حافظهٔ اس‌اس‌دی ردهٔ کلاینت ترتیب می‌دهد.

Phison با نمایش حافظهٔ اس‌اس‌دی PS5026-E26 Max14um در غرفهٔ خود در نمایشگاه Flash Memory Summit 2023، سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی و تصادفی آن را به نمایش گذاشت. در این نمایشگاه، مشخص شد که سرعت خواندن ترتیبی این حافظه می‌تواند به 14175 مگابایت بر ثانیه برسد و سرعت نوشتن ترتیبی آن نیز به 12471 مگابایت بر ثانیه می‌رسد. همچنین، سرعت خواندن تصادفی این حافظه 1.79 میلیون IOPS است و سرعت نوشتن تصادفی آن نیز می‌تواند به 1.74 میلیون IOPS برسد.

مشخصات حافظه SSD جدید Phison

حافظه PS5026-E26 Max14um از شرکت Phison با استفاده از کنترلر PS5026-E26 تولید شده است و به لحاظ سرعت و قدرت، حتی از بسیاری از محصولات ردهٔ تجاری یا Enterprise در بازار پیشتر قرار می‌گیرد. در مقابل، شرکت Sabrent نیز در ماه گذشته یک حافظه اس اس دی پرسرعت و قدرتمند با استفاده از کنترلرهای E26 معرفی کرده بود. اما حافظه PS5026-E26 Max14um از سرعت و قدرت بیشتری برخوردار است. برای عرضه انبوه این حافظه اس اس دی، شرکت Phison نیاز به بهبود فریم‌ور و سیستم خنک سازی آن دارد. نسخه آزمایشی از این حافظه از سیستم خنک‌سازی AirJet Mini از شرکت Frore Systems استفاده می‌کند که با ایجاد جریان هوای لرزشی عمل می‌کند.

شرکت سازنده اعلام کرده است که در تولید این درایوهای پرسرعت از تراشه‌های B58R 3D TLC NAND از شرکت مایکرون استفاده شده است. این تراشه‌ها در گذشته کمیاب بودند، اما در حال حاضر مایکرون توانست تولید انبوه آن‌ها را آغاز کند. با دسترسی به این تراشه‌ها که از سریع‌ترین تراشه‌های 3D NAND شرکت مایکرون محسوب می‌شوند، انتظار می‌رود که شرکت‌های دیگر نیز حافظه‌های اس اس دی با سرعت و قدرت بیشتری را به بازار عرضه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!