نسخه 16 گیگابایتی از کارت گرافیک Radeon RX 580

پس از 5 سال، چینی ها نسخه 16 گیگابایتی از کارت گرافیک Radeon RX 580 را ساخته و عرضه خواهند کرد.
کارت گرافیک Radeon RX 580 16GB

به‌نظر می‌رسد تعداد زیادی کارت گرافیک و تراشه‌هایی که در تولید آنها استفاده می‌شود، باعث افزایش قیمت و کمبود آنها شده است. در حال حاضر، یکی از تولیدکنندگان چینی نسخه ۱۶ گیگابایتی از کارت گرافیک Radeon RX 580 قدیمی را روانه بازار کرده است.

عرضه نسخه 16 گیگابایتی کارت گرافیک Radeon RX 580

شرکت چینی به نام Kinology اخیراً تصمیم به عرضه یک نسخه از کارت گرافیک Radeon RX 580 قدیمی با 16 گیگابایت حافظه ویدئویی گرفته است. در حقیقت، نسخه‌های اصلی RX 580 دارای حافظه ویدئویی 4 و 8 گیگابایتی هستند. بنابراین، چینی‌ها تصمیم به عرضه این نسخه با حافظه ویدئویی اضافی گرفته‌اند که احتمالاً برای گیمرها کاربرد کمتری دارد.

کارت گرافیک Radeon RX 580 16GB

ممکن است در مورد کارت گرافیک Radeon RX 580 با حافظه ویدئویی 16 گیگابایتی ارائه شده توسط شرکت Kinology، شما درست عمل کرده باشید. احتمالاً این کارت گرافیک یک نسخه ریبرند شده است که توسط یک سازنده دیگر تولید شده است و به علت معیوب شدن تراشه‌های حافظه آن، به جای آنها تراشه‌های با ظرفیت بیشتر جایگزین شده‌اند. این امر ممکن است باعث بروز مشکلات خاصی شود.

در علاوه، جالب است که برای استفاده از نسخه 16 گیگابایتی Radeon RX 580، به درایورهای دستکاری‌شده نیاز نباشد و درایور رسمی AMD بتواند آن را پشتیبانی کند. با این حال، بنچمارک‌ها نشان نمی‌دهند که این نسخه بهتر از نسخه‌های دیگر با حجم کمتر باشد، و حتی در بنچمارک Ludashi (LDS) که در چین محبوب است، نتوانسته است به مدل 6 گیگابایتی GTX 1060 برسد.

کارت گرافیک Radeon RX 580 16GB

قیمت نسخه 16 گیگابایتی کارت گرافیک Radeon RX 580

در شرایط فعلی بازار کارت‌های گرافیک، که با مشکل کمبود واردات و افزایش قیمت روبرو است، باید بسیار محتاط عمل کنید. می‌دانیم که در چین و احتمالاً در کشورهای دیگر، گروه‌هایی در حال تغییر ظاهر کارت‌های گرافیک ماین شده هستند و آنها را با برندهای مختلف به بازار عرضه می‌کنند. بنابراین، بهتر است مراقب باشید و به وسوسه قیمت‌های بسیار پایین نشوید. برای درک بهتر این موضوع، می‌توانیم بگوییم که قیمت یک کارت گرافیک Radeon RX 580 با حافظه 16 گیگابایتی تقریباً 83 دلار است.

تقریباً می‌توان گفت که تمامی کارت‌های Radeon RX 580 موجود در بازار کارکرده و برای استخراج ارز دیجیتال (ماینینگ) استفاده شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!