کوچک ترین کارت گرافیک RTX 4060

انویدیا از کارت گرافیک RTX 4060 در ابعاد کوچک تر رو نمایی کرد.
کارت گرافیک RTX 4060 Low Profile

کارت‌های گرافیک کم ارتفاع (Low Profile) عمدتاً دارای قدرت پردازشی کمتر و کولرهای ضعیف تر هستند که به طور کلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. با این حال، گیگابایت تصمیم گرفته است از روال معمول پیروی نکند و یک کارت گرافیک GeForce RTX 4060 با سه فن و طراحی کوچک و منحصر به فرد را عرضه کند.

کوچک ترین کارت گرافیک GeForce RTX 4060

کارت گرافیک RTX 4060 کوچک از گیگابایت، یک کانکتور تغذیه 8 پینی PCIe را داراست و دو شکاف توسعه را اشغال می‌کند. با طول 18 سانتی‌متر و ارتفاع 6.9 سانتی‌متر، این کارت قادر است قدرت نسبتاً خوبی را برای GeForce RTX 4060 ارائه دهد و در کیس‌های کامپکت که فضای کافی برای نصب کارت‌های استاندارد ندارند، قابل استفاده باشد. ضخامت این کارت نیز 4 سانتی‌متر است.

کارت گرافیک RTX 4060 Low Profile

گیگابایت در کارت گرافیک RTX 4060 OC Low Profile 8G (GV-N4060OC-8GL) از یک کولر منحصر به فرد با سه فن استفاده می‌کند تا عملکرد خنک و بدون نویز بالا را به ارمغان بیاورد. با وجود سه فن، احتمالاً نیازی به چرخش آنها با سرعت بالا نیست که در نتیجه، در مقایسه با کارت‌هایی که یک یا دو فن دارند، نویز کمتری ایجاد می‌کند.

چیز عجیب‌تر این است که با وجود طراحی کوچک، ما با یک کارت گرافیک اورکلاک شده روبرو هستیم که فرکانس بوست آن با 15 مگاهرتز از مشخصات مرجع انویدیا بیشتر است و به 2475 مگاهرتز می‌رسد. این کارت حتی در خروجی‌های تصویر هم منحصر به فرد است و از دو درگاه DisplayPort 1.4a و دو درگاه HDMI 2.1a استفاده می‌کند تا هیچ چیزی از نظر اتصالات کم نداشته باشد.

کوچک ترین کارت گرافیک RTX 4060

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کارت در میان سری GeForce RTX انویدیا، امکان تعویض براکت پشتی آن و انتخاب بین ارتفاع استاندارد یا کاهش یافته است.

گیگابایت هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این کارت گرافیک جالب، اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!