قابلیت Use Full Screen Intent در اندروید 14

قابلیت Use Full Screen Intent در اندروید 14 از نمایش تبلیغات تمام صفحه جلوگیری میکند.
ویژگی Use Full Screen Intent در گوشی های اندروید
در حال حاضر، بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های اندروید از نمایش تبلیغات به‌منظور کسب درآمد استفاده می‌کنند، که این روش برای آن‌ها راهی برای ارائه خدمات رایگان است. با این حال، نمایش تبلیغات ممکن است برای برخی کاربران آزاردهنده باشد، به ویژه در مواردی که تبلیغات تمام صفحه نمایش داده می‌شوند. اما اخبار خوبی وجود دارد که سیستم عامل اندروید در حال جنگ با این نوع تبلیغات آزاردهنده با استفاده از قابلیت Use Full Screen Intent است.

قابلیت Use Full Screen Intent برای جلوگیری از تبلیغات تمام صفحه

یکی از قابلیت‌های جدید در اندروید 14، مدیریت دسترسی اپلیکیشن‌ها به حالت تمام صفحه است. این قابلیت جدید بر روی کنترل دسترسی Use Full Screen Intent تمرکز دارد و به کاربر امکان می‌دهد از نمایش تبلیغات در حالت تمام صفحه جلوگیری کند. در اندروید 14، می‌توان دسترسی Use Full Screen Intent را از اپلیکیشن‌ها سلب کرد یا مانع از دستیابی به آن شد تا دیگر نتوانند با نمایش تبلیغات تمام صفحه، مزاحمت ایجاد کنند.
ویژگی Use Full Screen Intent در گوشی های اندروید

علاوه بر این، گوگل در آینده قصد دارد دسترسی Use Full Screen Intent را از تمام برنامه‌ها و بازی‌هایی که ارتباطی با تماس‌ها یا زنگ هشدار ندارند، سلب کند و فقط با تأیید کاربر، این دسترسی را به آن‌ها می‌دهد. به این ترتیب، تنها برنامه‌ها و بازی‌هایی که مرتبط به این دو کارکرد هستند، قادر به نمایش پنجره‌های خود به صورت تمام صفحه خواهند بود.

در اندروید 14، کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا به یک برنامه یا بازی دسترسی به حالت تمام صفحه بدهد یا خیر. همچنین، گوگل قصد دارد در پایان سال، در زمان نصب برنامه‌های جدید از طریق فروشگاه پلی استور، این دسترسی را به صورت پیش‌فرض غیرفعال کند. البته، برنامه‌های مرتبط با تماس‌ها و زنگ هشدار همچنان قادر به استفاده از حالت تمام صفحه خواهند بود، اما کاربران می‌توانند این قابلیت را غیرفعال کنند.

در حال حاضر، اندروید 14 در نسخه بتا خود قرار دارد و در آینده نزدیک، نسخه‌های نهایی آن منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!