معرفی هوش مصنوعی Halo

هوش مصنوعی Halo توانایی فهمیدن افکار و ذهن خوانی کاربر از عضلات بدن را دارد.
هوش مصنوعی Halo

Unbabel یک شرکت فعال در زمینه ترجمه دیجیتالی است که به مشتریان خود این امکان را می‌دهد تا با افراد دیگر با روشی ساده و موثر ارتباط برقرار کنند. در طی چهار سال اخیر، Unbabel بر روی یک پروژه جانبی متمرکز شده است که هدف آن توسعه دستگاه‌های پوشیدنی کوچک با قابلیت ارسال متن بر اساس افکار کاربر است. تحقیقات انجام شده توسط تیم محققان Unbabel نشان می‌دهد که ادغام این دستگاه‌های پوشیدنی با سیستم هوش مصنوعی مولد OpenAI که در سال‌های اخیر منتشر شده، منجر به ایجاد پروژه Halo شده است.

برخلاف شرکت‌هایی مانند نورالینک که از روش‌های تهاجمی برای ترجمه سیگنال‌های مغزی به متن و سایر کنترل‌ها استفاده می‌کنند، Unbabel از روش الکترومیوگرافی (EMG) بهره می‌برد که یک روش اقتصادی برای اندازه‌گیری پاسخ عضلانی و فعالیت‌های الکتریکی محسوب می‌شود.

نسخه اولیه پروژه Halo از حسگرهای EMG در یک بازوبند نازک استفاده می‌کند. این بازوبند میتواند عضلات بازو را در حالی که به طور همزمان کلمات خاصی را در ذهن دارید، کنترل و بررسی کند.

اگرچه در حوزه پزشکی از حسگرهای EMG برای بررسی فعالیت‌های عضلانی استفاده می‌شود و دستگاه‌های زیادی برای این منظور تولید شده‌اند، اما Halo تفاوت مهمی با آن‌ها دارد؛ این سیستم با هوش مصنوعی مولد نیز تجهیز شده است که توانایی‌هایی بیشتری را به آن اضافه می‌کند.

هوش مصنوعی Halo

مدل زبانی پیشرفته در Halo

بر اساس گزارش Msn، پروژه Halo به وسیله اپلیکیشن موبایلی که بر روی تلفن همراه کاربر نصب می‌شود و همچنین هدفون‌های بی‌سیم، به دستگاه‌های پوشیدنی اتصال داده می‌شود. این اپلیکیشن قادر است پیام‌ها را دریافت کرده و سپس آنها را از طریق هدفون به کاربر انتقال دهد.

برای تست عملکرد پروژه Halo، از مدیر عامل این شرکت سؤال شد که در صبح آن روز چه نوع قهوه‌ای نوشیده است. وقتی او به جواب این سؤال که قهوه سیاه را مصرف کرده است، فکرد کرد، حسگرهای الکترومیوگرافی (EMG) موجود در دستگاه پوشیدنی واکنش فیزیکی او را ثبت کردند. در این مرحله، هوش مصنوعی به کار می‌آید.

با توجه به واکنش‌های فیزیکی بدن فرد و دانش هوش مصنوعی، در مرحله بعد، هوش مصنوعی از طریق هدفون از او سوال کرد که آیا به قهوه آمریکانو فکر می‌کند یا خیر؟

هوش مصنوعی Halo

وقتی آقای پدرو این سؤال را تایید کرد، پاسخ وی بدون نیاز به تایپ یا حتی حرکت عضله، به وسیله پیام‌رسان تلگرام ارسال شد!

این دستگاه پوشیدنی با پوسته‌ای انعطاف‌پذیر و حسگرهای EMG مجهز شده است و در حال حاضر در مرحله توسعه قرار دارد. هرچند که توانایی تلپاتی هوش مصنوعی هنوز در مرحله نمونه اولیه قرار دارد، اما Unbabel اعتقاد دارد که امکان بهبود و تولید این دستگاه به مقیاس بزرگ وجود دارد.

با توجه به تحقیقات، این سیستم هوش مصنوعی با قابلیت تلپاتی می‌تواند برای افرادی که از نظر فیزیکی قادر به صحبت نیستند، بسیار مفید باشد. این شامل افرادی است که به علت فلج مغزی یا ALS در وضعیتی ناتوانی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!