معرفی هوش مصنوعی Llama 2 بدون نیاز به اینترنت

متا به تازگی از نسل دوم مدل هوش مصنوعی خود با نام Llama 2 که آفلاین بوده و بدون نیاز به اینترنت است، رونمایی کرده است.
هوش مصنوعی Llama 2 آفلاین

متا به تازگی از نسل دوم مدل هوش مصنوعی خود با نام Llama 2 رونمایی کرده است. این مدل هوش مصنوعی، بدون نیاز به اینترنت، امکان بهره‌مندی کاربران از مزیت‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. Llama 2 به‌صورت متن‌باز در دسترس کاربران از طریق پلتفرم مایکروسافت Azure و AWS آمازون و سایر سرویس‌دهندگان هوش مصنوعی قرار دارد.

به‌علاوه، متا برنامه ریزی دارد با کوالکام همکاری کند و از سال 2024، از طریق پلتفرم اسنپدراگون، مدل هوش مصنوعی Llama 2 را در گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و هدست‌ها قرار دهد. با این کار، کاربران برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در اپ‌های مختلف نیازی به اتکا به سرویس‌های ابری ندارند.

هوش مصنوعی Llama 2 آفلاین

همکاری هوش مصنوعی Llama 2 با مایکروسافت و کوالکام

در واقع، متا با همکاری کوالکام و مایکروسافت، برای بهینه‌سازی مدل‌های زبان بزرگ Llama 2 خود، که بطور مستقیم روی دستگاه‌ها اجرا می‌شوند، همکاری می‌کند. این همکاری باعث می‌شود که نیاز به دسترسی به خدمات ابری برای بهره‌برداری از مزیت‌های هوش مصنوعی، رفع شده و کاربران بتوانند به‌راحتی از این مزیت‌ها استفاده کنند.

متا اعلام کرده است که مدل هوش مصنوعی Llama 2 را به صورت متن‌باز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا ایمنی و امنیت این مدل را بهبود بخشند. این شرکت معتقد است که با این اقدام، توسعه‌دهندگان و محققان می‌توانند این مدل زبانی بزرگ را بررسی کنند و مشکلات آن را شناسایی و برطرف کنند.

کوالکام اعلام کرده است که از سال 2024 به بعد، پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل Llama 2 را روی دستگاه‌هایی که با تراشه‌های اسنپدراگون مجهز شده‌اند، ارائه خواهد داد. با استفاده از ابزار AI Stack کوالکام، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را بهینه‌سازی کنند. AI Stack شامل مجموعه‌ای از ابزارهای اختصاصی است که پردازش هوش مصنوعی را روی دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون امکان‌پذیر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!