ابزار هوش مصنوعی در برنامه Paint

برنامه Paint با دریافت یک آپدیت از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرد.
هوش مصنوعی در برنامه Paint

همانطور که قبلاً اعلام شده بود، مایکروسافت به شدت در تلاش است تا اپلیکیشن Paint خود را به یک ابزار ویرایش تصویر قدرتمند تبدیل کند. در این راستا، آخرین بروزرسانی Microsoft Paint علاوه بر ویژگی‌هایی مانند لایه‌ها و پشتیبانی از شفافیت، اکنون همچنین از هوش مصنوعی مولد بهره‌مند است که قابلیت تولید تصاویر بهبود یافته را نیز دارا می‌باشد.

در یک دنیایی که به راحتی می‌توانید از اپلیکیشن‌های قدرتمند ویرایش تصویر مانند GIMP، Paint.net، یا حتی فتوشاپ برای تغییر در تصاویر خود استفاده کنید، ابزار داخلی سیستم‌عامل ویندوز به نام Microsoft Paint ممکن است برای کاربران جذابیت کمتری داشته باشد.

با این حال، مایکروسافت از تسلیم نشده است و با افزودن ویژگی‌ها و امکانات جدید به این اپلیکیشن کوچک، قصد دارد تا آن را به یکی از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر محبوب و کارآمد تبدیل کند.

هوش مصنوعی در برنامه Paint

اضافه شدن قابلیت هوش مصنوعی فتوشاپ به Paint مایکروسافت

به گزارش Mspoweruser، یک بروزرسانی جدید با شماره نسخه 11.2308.18.0 برای اپلیکیشن Paint منتشر شده است. این بروزرسانی علاوه بر افزودن قابلیت‌های شناخته شده و معمولی در اپلیکیشن فتوشاپ مانند پشتیبانی از لایه‌های چندگانه و شفافیت لایه‌ها، همچنین هوش مصنوعی مولد را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این بروزرسانی همچنین ابزار حذف خودکار پس‌زمینه را نیز در خود جای داده است که ابتدا در نسخه 11.2306.30.0 و چند هفته قبل معرفی شده بود.

به گفته افرادی که فرصت امتحان نسخه جدید Paint ویندوز را داشته‌اند، این اپلیکیشن با وجود عقب‌ماندگی از ابزارهای ویرایش تصویر دیگر از نظر کارایی، با اضافه کردن قابلیت‌های جدید یک گام مثبت به سمت بهبود برداشته است.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت Tomshardware، دکمه لایه‌ها در سمت راست اپلیکیشن Paint قابل مشاهده است و با کلیک بر روی آن، لیستی از لایه‌های موجود برای کاربر نمایش داده می‌شود.

ابزار هوش مصنوعی در برنامه Paint

علاوه بر این، با کلیک بر روی دکمه افزودن لایه، کاربران می‌توانند لایه‌های جدیدی را به تصویر خود اضافه کنند.

در صورتی که یک یا چند لایه حاوی بخش‌های شفافیت باشند، می‌توانید تصویر خود را با پسوند PNG ذخیره کرده و شفافیت را در تصویر حفظ نمایید.

یکی از ویژگی‌های برجسته این بروزرسانی برای نسخه آزمایشی Microsoft Paint، قابلیت جدید تولید تصویر با نام Paint Cocreator است.

قابلیت تولید تصویر Cocreator از طریق استفاده از سیستم هوش مصنوعی DALL-E به واقعیت پیوسته است. این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به تولید تصاویری واقعیت نزدیک بر اساس توضیحات متنی کاربر می‌باشد.

قبل از این نیز، گزارش‌های زیادی در مورد افزودن هوش مصنوعی به نرم‌افزار Paint منتشر شده بود، اما با این بروزرسانی جدید این اپلیکیشن، ما به صورت رسمی حضور هوش مصنوعی را در آن مشاهده می‌کنیم.

به نظر می‌آید که حتی می‌توانید هنگام توصیف ویژگی‌های تصویر مورد نظر خود، مانند آنچه در هوش مصنوعی Bing ارائه می‌شود، سبک هنری مورد نظر را نیز انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!