تشخیص سرطان با هوش مصنوعی

بنظر میرسد شرکت مایکروسافت قصد دارد یک مدل هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان بسازد.
هوش مصنوعی تشخیص سرطان

مایکروسافت در همکاری با Paige به ساخت بزرگترین مدل هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان علاقه مند است. این شرکت فناوری آمریکایی قصد دارد تا مدل جدید هوش مصنوعی را به اختیار دانشمندان و پزشکان بگذارد تا در تشخیص سرطان به آنها کمک کند.

بر اساس گزارش جدید، مدل هوش مصنوعی تشخیص سرطان توسط مایکروسافت در حال حاضر با استفاده از حجم بی‌سابقه‌ای از داده‌ها، که شامل میلیاردها تصویر می‌شود، در دوره آموزش قرار دارد. این مدل قادر به تشخیص  سرطان‌های رایج و هم سرطان‌های نادری است که تشخیص آن‌ها بسیار دشوار است.

جزئیات بیشتر از عملکرد هوش مصنوعی در تشخیص سرطان

شرکت Paige راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پاتولوژیست‌ها توسعه می‌دهد تا این امکان را فراهم کند که با آزمایش‌های خاصی روی نمونه‌های مایعات و بافت‌های بدن انجام داده و در تشخیص زودهنگام سرطان به آنها کمک نمایند.

هوش مصنوعی تشخیص سرطان

این شرکت تصدیقی از سازمان غذا و دارو برای روش جدید خود دریافت کرده است، که به آسیب‌شناسان اجازه می‌دهد تا به جای استفاده از میکروسکوپ، اسلایدهای دیجیتال اسکن‌شده را بر روی صفحه نمایش مورد بررسی قرار دهند. علاوه بر این، Paige یک مدل هوش مصنوعی توسعه داده است که به آسیب‌شناسان کمک می‌کند تا سرطان‌های سینه، روده بزرگ و پروستات را تشخیص دهند.

باید توجه داشت که پایج به منظور توسعه عملیات خود و ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی که قادر به تشخیص انواع سرطان هستند، با مایکروسافت همکاری می‌کند. در طی یک سال و نیم گذشته، پایج از ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت و زیرساخت ابر محاسباتی استفاده کرده تا یک مدل پیشرفته هوش مصنوعی جدید را ایجاد کند.

با توجه به ادعای CNBC، مدل اصلی هوش مصنوعی شرکت Paige با بیش از 1 میلیارد تصویر از 500 هزار مورد سرطانی آموزش دیده است. اما شرکت Paige ادعا می‌کند که مدلی که با همکاری مایکروسافت ساخته است، به مراتب پیشرفته‌تر است. این مدل در حال آموزش بر روی 4 میلیون مورد برای شناسایی سرطان‌های شایع و نادر است که تشخیص آن‌ها دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!