احتمال ورشکستگی OpenAI بخاطر هزینه بالای ChatGPT

احتمال میرود شرکت OpenAI به دلیل هزینه های بالای نگهداری هوش مصنوعی ChatGPT تا سال 2024 ورشکست شود.
ورشکست شدن OpenAI ChatGPT

اگرچه ChatGPT و توانایی‌های آن توسط شرکت OpenAI واقعاً مورد توجه قرار گرفته و شرکت با جذب سرمایه‌گذاران بزرگ مانند مایکروسافت موفقیت‌های قابل توجهی را کسب کرده است، اما ادامه دادن این روند و متصاعد شدن هزینه‌های نگهداری ممکن است به مشکلاتی برای OpenAI منجر شود.

با ظهور ChatGPT، هوش مصنوعی به یکی از موضوعات داغ در صنعت فناوری تبدیل شده است و شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، گوگل، آمازون و متا به طور فزاینده‌ای در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

OpenAI به عنوان توسعه‌دهنده ChatGPT توانسته است سرمایه زیادی از مایکروسافت و سایر سرمایه‌گذاران جذب کند، اما کاهش در محبوبیت ChatGPT نسبت به ماه‌های قبل و افزایش هزینه‌های نگهداری آن، باعث شده است که OpenAI در موقعیتی نامطلوب قرار گیرد.

ورشکست شدن OpenAI ChatGPT

شرکت OpenAI در خطر ورشکستگی

طبق گزارش منتشر شده توسط مجله Analytics India، وضعیت مالی OpenAI در مسیری از ابهام قرار گرفته است و برخی افراد معتقدند که این شرکت ممکن است در سال 2024 به ورشکستگی برسد.

به گزارش Firstpost، نگهداری از سیستم هوش مصنوعی قدرتمند ChatGPT به هیچ وجه ساده نیست و هزینه‌های قابل توجهی را به همراه دارد. قبلاً اعلام شده بود که OpenAI برای نگهداری روزانه از چت‌بات ChatGPT حدود 700 هزار دلار هزینه دارد. به عبارت دیگر، هر سؤالی که از این چت‌بات هوش مصنوعی پرسیده می‌شود، تقریباً 36 سنت هزینه برای OpenAI به همراه دارد.

این هزینه سنگین نگهداری در حالی است که OpenAI برای آموزش و حفظ عملکرد چت‌بات معروف خود، نیاز به خرید صدها کارت گرافیک به ارزش صدها هزار دلار دارد.

ورشکست شدن OpenAI ChatGPT

کاهش تعداد کاربر و درآمد ChatGPT

به گزارش وب‌سایت Wionews، شرکت OpenAI در تلاش برای کسب درآمد از GPT-3.5 و GPT-4 با راه‌اندازی سرویس اشتراکی، با مشکلاتی روبرو شده است. درآمد حاصل از این سرویس نسبت به هزینه‌های جاری کافی نبوده و نتوانسته است به OpenAI کمک کند.

علاوه بر این، OpenAI با کاهش شدید تعداد کاربران نیز مواجه شده است. بر اساس آمارهای موجود، در ماه‌های ژوئن تا جولای (خرداد تا تیر 1402)، تعداد کاربران این شرکت حدود 200 هزار نفر یا معادل 12 درصد کاهش یافته است.

در نتیجه، OpenAI با چالش‌های مالی مواجه شده است و تلاش‌های آن برای کسب درآمد مناسب از سرویس‌های GPT-3.5 و GPT-4 به موفقیت مطلوبی نیز نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!