استفاده X از داده‌های کاربران برای هوش مصنوعی

برنامه ایکس به دنبال جمع آوری داده های بیومتریک عمومی و نیز اطلاعات مربوط به شغل و آموزش کاربران برای هوش مصنوعی خود است.
برنامه X و هوش مصنوعی

استفاده X از داده های کاربران برای هوش مصنوعی

شبکه اجتماعی X، که تا چندی پیش به نام توئیتر فعالیت می‌کرد، در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری داده‌های بیومتریک عمومی و اطلاعات مربوط به شغل و آموزش کاربران به منظور تقویت هوش مصنوعی خود می‌باشد.

طبق گزارش انگجت، X اعلام کرده است که قصد دارد از این اطلاعات و سایر اطلاعات شخصی جمع آوری شده به منظور آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نماید. این موضوع باعث بروز برخی نگرانی‌ها در خصوص نقض حریم شخصی کاربران شده است.

X در این باره بیان کرده است: “ممکن است از اطلاعاتی که ما جمع‌آوری می‌کنیم و اطلاعاتی که به صورت عمومی در دسترس است، به منظور ارتقاء آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی یا هوش مصنوعی خود برای دستیابی به اهدافمان استفاده کنیم.”

برنامه X و هوش مصنوعی

جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران X برای هوش مصنوعی

ایلان ماسک این خبر را تایید کرده است، اما تأکید دارد که تنها اطلاعات عمومی جمع‌آوری می‌شود و هیچگونه اطلاعات مرتبط با پیام‌های شخصی یا مطالب خصوصی جمع‌آوری نمی‌شود. این شبکه اجتماعی دیگر سخنگویی یا رسانه‌ای ندارد، بنابراین هیچ راهی برای دستیابی به جزئیات دقیق تر در مورد نوع داده‌ها و مصرف نهایی آن‌ها وجود ندارد.

تا پیش از این، X هیچ طرح عمومی مرتبط با هوش مصنوعی نداشت. اما مالک آن، ایلان ماسک، به تازگی شرکتی به نام “منتظر آن باشید” یا xAI راه‌اندازی کرده است، که هدف آن درک واقعیت جهان است. بنابراین، احتمالاً اطلاعات بیومتریک و اطلاعات مرتبط با کاربران ممکن است برای پیشبرد این هدف مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!