درمان ناباروری با هوش مصنوعی

طبق اطلاعات منتشر شده، استفاده از هوش مصنوعی و درمان ناباروری در دستور کار پژوهشگاه رویان قرار دارد.
درمان ناباروری به کمک هوش مصنوعی

عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: در ابتدا محور فعالیت‌های پژوهشگاه رویان در زمینه ناباروری و ارائه خدمات تخصصی برای آن بود، اما پس از آن به دنبال تغییر مسیر در مسیر پژوهش و آموزش با درک بهتری از نیازهای جامعه تصمیم گرفتیم.

تجربیات حاصل شده در حوزه علوم پایه باعث شد تا پژوهشگران به موضوعاتی همچون سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک علاقه‌مند شوند و در این زمینه‌ها فعالیت کنند.

این رویدادها باعث افزایش عمق تجربیات محققان و گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشی در محدوده رویان شده است. در حال حاضر، تقریباً 400 محقق، اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشی در پژوهشگاه رویان در حال انجام فعالیت‌های خود هستند.

درمان ناباروری به کمک هوش مصنوعی

درمان ناباروری با هوش مصنوعی در پژوهشگاه رویان

یکی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه در حال حاضر ما در تعامل با مراکز بین‌المللی در سراسر جهان قرار داریم، اظهار کرد: نتایج تحقیقات ارائه شده در سطح جهانی نشان می‌دهد که پژوهشگاه رویان جزء 10 مرکز تأثیرگذار در زمینه ناباروری جهانی محسوب می‌شود.

با توجه به گفته شاهوردی، محققان پژوهشگاه رویان در زمینه‌های حفظ باروری، علل ناباروری و عوامل تأثیرگذار نظیر سبک زندگی، مسائل تغذیه، و شغل افراد تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند و به بررسی این مسائل پرداختند.

رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی درمانی ناباروری در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: امروزه صنعت می‌تواند از پیشگیری از بروز سرطان حامی باشد و پروتکل‌های درمانی متناسب برای جفت‌ها ارائه دهد. این دستاوردها نتیجه تعامل بین رشته‌ای است که در پژوهشگاه رویان به کار گرفته می‌شود و صنعت فناوری اطلاعات در خدمت حفظ تولید مثل انسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!