ساخت عطر با هوش مصنوعی

اخیرا دانشمندان ابزاری بر پایه هوش مصنوعی طراحی کرده اند که توانایی ساخت عطر بر پایه مولکول ها را دارد.
عطر مولکول با هوش مصنوعی

محققان با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، توانسته‌اند یک ابزار را توسعه دهند که بتواند بر اساس ساختار مولکول‌ها، بوی آن‌ها را پیش‌بینی نماید. این تحقیقات نشان داده است که این ابزار قادر است مولکول‌هایی که با ظاهر متفاوت یا مولکول‌های مشابه با بوی متفاوت را تشخیص دهد. در این تحقیقات، از تکنولوژی یادگیری ماشینی برای ایجاد نقشه‌ی بوها استفاده شده است، که در صنایع مختلف از جمله عطر سازی و صنایع غذایی کاربردهای متعددی دارد.

این نقشه  تنها به بوهای شناخته شده محدود نمی‌شود، بلکه قابلیت پوشش گسترده‌تری از مولکول‌ها با ویژگی‌های مختلف را در اختیار دارد.

عطر مولکول با هوش مصنوعی

ساخت عطر با بوی مولکول ها به کمک هوش مصنوعی

در این تحقیقات، دانشگاه‌های پنسیلوانیا و آریزونا همکاری داشتند. روش استفاده از هوش مصنوعی در این ابزار به این صورت است که در ابتدا، هوش مصنوعی با داده‌های مورد نظر آموزش داده می‌شود، سپس از این هوش مصنوعی برای پیش‌بینی بوی ترکیب مولکولی جدید استفاده می‌کنند. این روش به تولید کنندگان امکان می‌دهد تا به طیف جدیدی از بوها و عطر ها دست یابند.

جین پارکریکی، یکی از محققان این پروژه، تاکید می‌کند: در تحقیقات مرتبط با طول موج یا فرکانس، ابزارهایی موجود هستند، اما برای تشخیص بو، تا به این لحظه هیچ ابزاری در دسترس نبوده و این دستاورد اولین ابزار کاربردی در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!