احتمال تولید تراشه Snapdragon 8 Gen 4 توسط سامسونگ

طبق شایعات منتشر شده انتظار میرود که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را سامسونگ بصورت انحصاری تولید کند.
تراشه Snapdragon 8 Gen 4

معتقد می‌شود که شرکت کوالکام برای تولید چیپست پرچمدار سری Snapdragon 8 Gen 3 به طور کامل به شرکت تایوانی TSMC رجوع کرده است. این چیپست با استفاده از فناوری ساخت 4 نانومتری N4P تولید خواهد شد. با این حال، در آینده ممکن است که کوالکام برای تولید چیپست Snapdragon 8 Gen 4 دوباره به شرکت سامسونگ مراجعه کند.

تولید انحصاری تراشه Snapdragon 8 Gen 4

به تازگی شایعات مبنی بر اختصاص بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری به شرکت اپل اعلام شده است. تنها 15 درصد از این ظرفیت به شرکت کوالکام اختصاص یافته است، که به نظر می‌رسد کافی نباشد تا تولید چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen 4 را به صورت قابل قبول انجام دهد. منبع اطلاعاتی با نام MappleGold در این خصوص افشاگری کرده و ادامه داده است که کوالکام تصمیم به همزمانی تولید چیپست Snapdragon 8 Gen 4 با هر دو سازنده، تنها در صورت افزایش ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری توسط TSMC خواهد گرفت.

تراشه Snapdragon 8 Gen 4

گزارش‌ها جدید نشان می‌دهند که توزیع سهم تراشه‌های سالم از ویفرهای تولیدی TSMC برای تراشه‌های 3 نانومتری دارای اختلاف است. شایعات به دو صورت مختلف آن را به ترتیب به 55 درصد و 70 تا 80 درصد تقسیم کرده‌اند. با این وجود، تعداد قابل توجهی از تراشه‌ها با مشکلات جدی روبرو شده‌اند. احتمال وجود مشکلات در توزیع سهم‌های تراشه‌های سالم وجود دارد.

اگرچه TSMC ممکن است تلاش کند تا تولید تراشه‌های 3 نانومتری را افزایش دهد، با توجه به نظر MappleGold، زمان محدودی باقی مانده است تا تغییرات قابل توجهی ایجاد شود. به این ترتیب، احتمالاً بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC به اپل اختصاص خواهد یافت و کوالکام ممکن است به سمت سامسونگ متوجه شود تا برای تولید چیپست Snapdragon 8 Gen 4 با فناوری ساخت 3 نانومتری GAAP از سامسونگ استفاده کند. این اقدام ممکن است به منظور رقابت با فناوری پیشرفته‌تر TSMC صورت گیرد.

تراشه Snapdragon 8 Gen 4

گفته می‌شود که نمونه‌هایی که سامسونگ به کوالکام ارائه داده است، اطلاعاتی جذاب و مشوقی را به کوالکام ارائه کرده‌اند. این نمونه‌ها نشان می‌دهند که انتقال از TSMC به سامسونگ برای تولید چیپست Snapdragon 8 Gen 4 نیز گزینه‌ای خوب در نظر گرفته شده است. البته، احتمال استفاده از فناوری ساخت 3 نانومتری TSMC N3E نیز در دستور کار قرار دارد، اگرچه هنوز برای استفاده آماده نشده است.

در حال حاضر، نیاز است تا در ماه‌های آینده منتظر بمانیم و دید که اطلاعات جدید چه تغییراتی را نشان خواهد داد. اینکه چه کمپانی‌ای نهایتاً برای تولید Snapdragon 8 Gen 4 انتخاب خواهد شد، باید در آینده مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!