مهاجرت توکن DYDX از اتریوم

طبق خبر های منتشر شده، مهاجرت توکن DYDX از اتریوم به صورت رسمی تایید شد.
مهاجرت توکن DYDX

پیشنهاد راه‌اندازی نسخه 4 از صرافی غیرمتمرکز dYdX و معرفی توکن DYDX به عنوان توکن حاکمیتی بلاکچین لایه ۱ در این پروژه با حمایت بسیار بالای جامعه (تقریباً 100%) تصویب شد.

طبق اعلام دبلاک، این پروپوزال در پلتفرم اسنپ شات (Snapshot) مورد رای‌گیری قرار گرفت و   هفته قبل با تأیید تقریبی 100% از جامعه به پایان رسید. این پروپوزال توسط شرکت وینترمیوت (Wintermute) ارائه شده بود و دریافت 36 میلیون رای موافق از 392 آدرس را به خود اختصاص داد، در حالی که تنها 43 رای مخالف از حداقل چهار آدرس دیگر اعلام شد.

پس از تأیید این پروپوزال، این پروژه قصد دارد توکن DYDX را از شبکه اتریوم به یک شبکه اپ چین (appchain) در لایه 1 اکوسیستم کازماس منتقل کند. لازم به ذکر است که این شبکه لایه 1 در مرحله آزمایشی فعالیت می‌کند.

در این پروپوزال، یک طرح برای توسعه یک قرارداد هوشمند در شبکه اتریوم وجود دارد که بنیاد dYdX نظارت  آن را برعهده خواهد گرفت. این قرارداد هوشمند به منظور تسهیل انتقال بدون نیاز به مجوز توکن‌های DYDX از شبکه اتریوم به زنجیره جدید dYdX در نظر گرفته شده است.

آنتونیو جولیانو (Antonio Juliano)، بنیانگذار dYdX در این خصوص اظهار کرد:

“در حال حاضر برنامه‌ریزی شده است که توکن DYDX به عنوان توکن اصلی در زنجیره dYdX باشد.”

مهاجرت توکن DYDX

dYdX چیست؟

dYdX که در سال 2018 تأسیس شده است، یک صرافی غیرمتمرکز است که به کاربران امکان معاملات در مشتقات، به خصوص معاملات دائمی، را فراهم می‌کند. حجم معاملاتی آخرین 24 ساعت این صرافی به مبلغ 240 میلیون دلار اعلام شده و کل حجم معاملاتی آن از زمان تأسیس در سال 2020 به بیش از 1 تریلیون دلار افزایش یافته است.

قراردادهای دائمی (perpetual) نوعی قرارداد آتی بدون تاریخ انقضا هستند و به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع سرمایه‌گذاری در بازار مشتقات کریپتو شناخته می‌شوند.

در نسخه 4 از صرافی dYdX، هر اعتبارسنج (validator) در شبکه مسئول اداره یک دفتر سفارش آف‌چین می‌باشد. سفارش‌های معاملاتی به شبکه ارسال شده و سپس بین اعتبارسنج‌ها توزیع می‌گردند. سپس، اعتبارسنج‌ها با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام، بلاک‌های حاوی سفارش‌های منطبق شده را تولید می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!