خاموش کردن آتش سوزی با پهباد هوش مصنوعی

به تازگی از پهپاد‌های مجهز به هوش مصنوعی برای خاموش کردن آتش سوزی‌های جنگلی استفاده شده است.
پهباد هوش مصنوعی

پهپادهای با هوش مصنوعی در اروپا به تیم‌های آتش‌نشانی در مبارزه با حریق‌های جنگلی کمک می‌کنند.

به گزارش یورو نیوز، آتش‌سوزی‌های جنگلی به طور غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک می‌توانند به سرعت گسترش پیدا کنند. مدیریت حریق در جنگل‌ها چالش‌برانگیز است، اما در حال حاضر یک شرکت دانمارکی نوآور، هوش مصنوعی و فناوری پهپاد را ترکیب کرده تا به تیم‌های آتش‌نشان فرصتی برای مقابله با آتش فراهم کند.

پهباد هوش مصنوعی

مهار آتش با پهباد هوش مصنوعی

کِنت ریچارد گیپل، مدیر ارشد اجرائی شرکت روباتو، توضیح می‌دهد: همانطور که معمولاً در مواجهه با آتش‌سوزی، آتش‌نشانان به نقشه‌های آتش‌سوزی 12 ساعته یا حتی در موارد بدتر، نقشه‌های 24 ساعته وابسته هستند، این به این معناست که هنگامی که آماده به عملیات می‌شوند، باید اطلاعات جامعی از وضعیت آتش داشته باشند تا بتوانند به مقابله با آتش بپردازند. در مراحل ابتدایی آتش‌سوزی، لحظات اولیه بسیار حیاتی هستند تا از گسترش سریع آتش جلوگیری شود. با فناوری ارائه شده توسط شرکت ما، آتش‌نشانان قادر به بهره‌گیری از داده‌های جامعی از موقعیت و محدوده آتش، میزان شدت آن و نقاط داغ ورتر می‌شوند و در نتیجه منابع خود را بهینه تر تخصیص می‌دهند.

کوادکوپتر (پهپاد کوچک) از سطح زمین پرواز می‌کند و به صورت خودکار و مدیریت شده در یک منطقه از پیش تعیین شده حرکت می‌کند. این پهپاد به  یک دوربین حرارتی مجهز است که داده‌ها را به یک واحد پردازش هوش مصنوعی ارسال می‌کند. این فناوری همچنین برای نظارت بر حیات وحش و انجام عملیات جستجو و نجات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!