کارت گرافیک های RTX Ada معرفی شدند

انویدیا به تازگی از جدید ترین کارت گرافیک های سری RTX Ada رونمایی کرده است.
کارت گرافیک RTX 6000 Ada

شرکت انویدیا تعدادی پردازنده گرافیکی جدید از خانواده RTX را برای استفاده‌های حرفه‌ای و سیستم‌های ورک استیشن معرفی کرده است. محصولات جدید شامل RTX 5000، RTX 4500 و RTX 4000 برای سیستم‌های دسکتاپ حرفه‌ای می‌باشند. به‌طور هم‌زمان، شرکت‌هایی مانند Dell، HP و Lenovo سیستم‌های ورک استیشن جدیدی را با پردازنده‌های گرافیکی RTX 6000 Ada معرفی کرده‌اند. این سیستم‌ها از پلتفرم‌های AI Enterprise و Omniverse Enterprise انویدیا برای توسعه و تولید محتوا استفاده می‌کنند.

این سیستم‌ها نسبت به سیستم‌های معمولی از قدرت بیشتری برخوردار هستند و از قطعات سخت‌افزاری مقاوم و قدرتمند استفاده می‌کنند. آن‌ها برای اهداف خاصی طراحی شده‌اند و به کارایی و طول عمر بالاتری دست می‌یابند.

کارت گرافیک RTX 6000 Ada

مشخصات کارت گرافیک های جدید RTX Ada

به گفتهٔ techpowerup، سیستم ورک استیشن جدیدی معرفی شده است که حداکثر از چهار پردازنده گرافیکی RTX 6000 Ada انویدیا بهره می‌برد. هر یک از این پردازنده‌ها با 48 گیگابایت حافظه ویدیویی مجهز شده‌اند، که باعث می‌شود توان پردازشی این سیستم به بیش از 5828 ترافلاپس برسد.

این سیستم از دو پلتفرم NVIDIA AI Enterprise و NVIDIA Omniverse Enterprise برای توسعه و تولید محتوا استفاده می‌کند. پلتفرم NVIDIA AI Enterprise 4.0 که به تازگی معرفی شده است، برای ساخت و توسعه مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

پلتفرم Omniverse Enterprise نیز به کاربران حرفه‌ای این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های سه بعدی و OpenUSD را روی سیستم خود پیاده کرده و با همکاری سایر اعضای تیم، آنها را توسعه دهند.

معرفی کارت گرافیک های جدید RTX Ada

انویدیا همچنین سه کارت گرافیکی جدید از نسل Ada برای سیستم‌های دسکتاپ معرفی کرده است. این کارت‌های گرافیکی شامل RTX 5000، RTX 4500 و RTX 4000 می‌باشند و برای استفاده در سیستم‌های ورک استیشن طراحی شده‌اند. محصولات دسکتاپ جدید انویدیا از هسته‌های RT، Tensor و CUDA جدید برای افزایش سرعت محاسبات هوش مصنوعی و رندرینگ استفاده می‌کنند.

کارت گرافیک های RTX Ada معرفی شدند

به گفتهٔ انویدیا، تمامی محصولات جدید RTX از ریزمعماری Ada Lovelace و به‌روزرسانی‌های جدید آن بهره می‌برند. بعضی از به‌روزرسانی‌های جدید عبارتند از:

  • نسل سوم هسته‌های RT با دو برابر سرعت بیشتر در رندرینگ Ray Tracing، سایه‌زنی و کاهش نویز.
  • نسل چهارم هسته‌های Tensor با دو برابر سرعت بیشتر نسبت به نسل قبلی و عملکرد بهتر در آموزش هوش مصنوعی.
  • هسته‌های CUDA نسل جدید با حداکثر دو برابر سرعت بیشتر در محاسبات FP32 نسبت به نسل قبلی برای بهبود قدرت گرافیکی و محاسباتی.
  • پشتیبانی از فناوری افزایش وضوح تصویر DLSS 3 و بهبود عملکرد آن با استفاده از توانایی هوش مصنوعی.
  • پشتیبانی از دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ایجاد محتوا.

 

افزایش حجم حافظه ویدئویی در RTX 4000 به 20 گیگابایت از نوع GDDR6. RTX 4500 دارای 24 گیگابایت حافظه GDDR6 و RTX 5000 از 32 گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برد.

سیستم ورک استیشن جدید با چهار پردازنده گرافیکی RTX 6000 Ada در فصل پاییز به بازار عرضه خواهد شد و پردازنده گرافیکی دسکتاپ RTX 5000 هم از امروز برای کاربران در دسترس است. همچنین، دو پردازنده گرافیکی RTX 4500 و RTX 4000 نیز در فصل پاییز به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!