ربات بررسی و عیب یابی موتور هواپیما سنسی ورم

جنرال الکتریک به تازگی از یک کرم رباتیک به اسم سنسی ورم رونمایی کرده که می‌تواند موتور هواپیما را عیب یابی کند.
گجت سنسی ورم

ژنرال الکتریک به تازگی یک ربات بسیار پیشرفته را معرفی کرده است که بدون نیاز به باز کردن قطعات یک موتور جت، تمام داده‌ها و تصاویر مورد نیاز اپراتور را در اختیارش قرار می‌دهد و مدت زمان خرابی موتورهای پیچیده را به حداقل می‌رساند.

علم رباتیک به شکل متناوب در حال پیشرفت بوده و اکنون به نقطه‌ای رسیده که با استفاده از تصویربرداری با کیفیت بالا در اتاق‌های عمل، می‌تواند در جلوگیری از جراحی‌های باز و روش‌های تهاجمی درمانی نیز مؤثر باشد و در نهایت به بهبود سریع بیماران کمک کند.

به نظر می‌رسد که این صنعت حالا به حوزه بازرسی و تعمیر موتورهای جت نیز وارد شده و مدت زمان از کار افتادگی هواپیماها را به شکل چشمگیری کاهش داده است.

به گزارش وب‌سایت Ge، یکی از زیرمجموعه‌های جنرال الکتریک (GE Aerospace)، که در حوزه هوافضا فعالیت دارد، اخیراً یک ربات پیشرفته معرفی کرده است که می‌تواند بررسی کامل یک موتور جت را به عهده بگیرد.

گجت سنسی ورم

معرفی ربات سنسی ورم

کرم رباتیک سنسی ورم (Sensiworm) نامگذاری شده است، که مخفف عبارت “کرم رباتیک عصبی پوستی الکترونیک نرم” (Soft ElectroNics Skin-Innervated Robotic Worm) است. سنسی ورم به عنوان یک ربات نرم با هوش و حساسیت بسیار شناخته می‌شود و می‌تواند به عنوان یک ابزار اضافی برای اپراتورهای خدمات هوافضا در داخل موتورها عمل کند.

اپراتورهای خدمات هوافضا در حال حاضر از ابزارهای بازرسی پیشرفته مانند بورسکوپ ویدئویی برای جمع‌آوری داده‌های ارزشمندی استفاده می‌کنند. با این حال، این ابزارها محدودیت‌هایی دارند، به عنوان مثال وزن توربین باعث می‌شود که در صورت عدم مهار آن، بخش جلویی به سمت پایین تمایل پیدا کند و داده‌های به دست آمده ارزش کمی داشته باشد.

گجت سنسی ورم

استفاده از ربات‌های خودکششی پیشرفته مانند سنسی ورم به متخصصان امکان می‌دهد که بدون محدودیت و نیاز به جدا کردن اجزای مختلف موتورهای جت، بازرسی کاملی را انجام دهند.

به طور خاص، کرم رباتیک Sensiworm با همکاری چند شرکت خصوصی و دولتی ارتش ایالات متحده طراحی شده و از فناوری SEMI Flex بهره می‌برد.

با این تکنولوژی غیرتهاجمی بازرسی و تعمیر، اپراتورها می‌توانند مدت زمان خرابی را به حداقل برسانند. سنسی ورم به دلیل طراحی بدنه نرم و سازگار خود، هر قسمتی از موتور جت را به صورت مداوم بررسی کرده و ویدئوهای زنده و داده‌های مورد نیاز اپراتور را ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!