برنامه Wordpad از مایکروسافت ویندوز جدا شد

مایکروسافت اعلام کرده که Wordpad دیگر هیچ به‌روزرسانی جدیدی دریافت نمی‌کند.
جدایی Wordpad از مایکروسافت ویندوز

پس از مدت‌ها عدم توجه به اپلیکیشن وردپد (WordPad)، مایکروسافت اکنون اعلام کرده که این نرم‌افزار پردازش متن دیگر بروزرسانی جدیدی نخواهد دید. در واقع، مایکروسافت نقشه دارد که وردپد را از سیستم‌عامل ویندوز حذف کرده و کاربران را به استفاده از Microsoft Word تشویق نماید.

مایکروسافت وردپد (Microsoft WordPad) نام یک نرم‌افزار واژه‌پرداز ساده است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده و به عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض در اکثر نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز عرضه می‌شود.

برخلاف مایکروسافت نت پد (Microsoft Notepad) که صرفاً یک ویرایشگر متنی ساده است، اپلیکیشن وردپد قابلیت‌هایی از جمله تغییر قالب متن و ذخیره‌سازی فایل با حفظ قالب را ارائه می‌دهد. با این حال، در طول سال‌های گذشته، هیچ به‌روزرسانی جدیدی برای این اپلیکیشن منتشر نشده و به نظر می‌رسد که مایکروسافت آن را به فراموشی سپرده است.

جدایی Wordpad از مایکروسافت ویندوز

جدایی Wordpad از مایکروسافت ویندوز پس از 28 سال

با توجه به تازه ترین گزارش‌های  منتشر شده توسط MSN، مایکروسافت تصمیم به عدم عرضه به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن وردپد گرفته و حتی نقشه دارد که این برنامه واژه‌پرداز را از نسخه بعدی ویندوز حذف نماید.

این شرکت نرم‌افزاری به جای وردپد، توصیه می‌کند که کاربران از اپلیکیشن Microsoft Word استفاده کنند. Microsoft Word یک واژه‌پرداز پولی است که همیشه ویژگی‌های بسیار غنی‌تری نسبت به وردپد داشته و از ویندوز 95 به بعد به عنوان بخشی از سیستم‌عامل ویندوز معرفی شده است.

در یادداشت پشتیبانی منتشر شده توسط مایکروسافت در روز جمعه آمده است که:

“اپلیکیشن WordPad دیگر به‌روز نخواهد شد و در نسخه بعدی ویندوز به صورت کامل از آن خارج خواهد شد. ما توصیه می‌کنیم که برای اسناد متنی غنی مانند فایل‌های .doc و .rtf از نرم‌افزار Microsoft Word استفاده کنید و برای فایل‌های .txt نیز به اپلیکیشن Notepad مراجعه کنید.”

اخبار مرتبط با حذف اپلیکیشن وردپد از سیستم‌عامل ویندوز تنها یک روز پس از آن منتشر شده که مایکروسافت اعلام کرد قصد افزودن ویژگی‌های جدید مانند ذخیره‌ی خودکار و بازیابی خودکار را به نرم‌افزار Notepad دارد.

برنامه Wordpad از مایکروسافت ویندوز جدا شد

مایکروسافت در سال 2018 اپلیکیشن Windows Notepad را پس از سال‌ها به‌روزرسانی کرد و همراه با انتشار ویندوز 11، ویژگی‌های جالبی مانند ایجاد تب‌های جدید برای آن را معرفی کرد.

گرچه وردپد هیچگاه به‌عنوان یک اپلیکیشن اصلی مورد توجه توسعه‌دهندگان مایکروسافت نبوده است، اما این پردازشگر متن با رابط کاربری Ribbon UI در سیستم‌عامل ویندوز 7 به یک به‌روزرسانی چشمگیر دست یافته و همراه با ویندوز 8 تغییرات جزئی در طراحی داشت؛ با این حال، پس از این تغییرات دیگر هیچ به‌روزرسانی قابل توجهی برای آن منتشر نشده است.

اکنون مایکروسافت تصمیم به کنارگذاشتن کامل WordPad گرفته است و در نسخه بعدی ویندوز، که به احتمال زیاد ویندوز 12 نام خواهد داشت و به شدت بر قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) تمرکز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!