مشخصات پردازنده های سری AMD Siena

مشخصات و اطلاعات پردازنده های AMD سری EPYK Seina منتشر شده است.
پردازنده های AMD سری EPYK Seina

اخیراً مشخصات پردازنده‌های EPYC Siena ای ام دی به بیرون درز شده است. این پردازنده‌ها در شش مدل مختلف با حداکثر 64 هسته عرضه خواهند شد. فرکانس هسته‌های پردازنده AMD Siena در محدوده 2.20 تا 2.55 گیگاهرتز قرار دارد و از حافظه کش L3 با ظرفیت حداکثر 128 مگابایت استفاده می‌کنند. توان مصرفی این پردازنده‌ها بین 90 تا 200 وات متغیر است، بسته به مدل مورد نظر.

به نظر می‌رسد پردازنده‌های سری EPYC Siena ای ام دی به زودی معرفی خواهند شد و در این زمینه، مشخصات آنها به بیرون درز شده است. این پردازنده‌ها از معماری Zen 4 استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بازار عرضه شوند.

پردازنده های EPYK Seina

پردازنده‌های سری EPYC Siena ای ام دی در شش مدل مختلف با هسته‌های 8، 16، 24، 32، 48 و 64 در بازار عرضه خواهند شد. فرکانس‌های هسته‌های این پردازنده‌ها بین 2.20 تا 2.55 گیگاهرتز متغیر خواهد بود. همچنین، توان TDP این پردازنده‌ها نیز بسته به مدل مورد نظر در محدوده 90 تا 200 وات متغیر خواهد بود.

پردازنده های AMD سری EPYK Seina

به گزارش tomshardware، پردازنده‌های AMD EPYC Siena از حافظه کش L3 با حداکثر ظرفیت 128 مگابایت استفاده می‌کنند که دو برابر حافظه کش موجود در پردازنده‌های EPYC Rome با 64 هسته است. انتظار می‌رود این پردازنده‌ها بر روی پلتفرم جدید SP6 ای ام دی عرضه شوند و سوکت SP6 از حافظه رم هشت کاناله DDR5-4800 استفاده کند.

تصاویر سوکت پردازنده‌های AMD EPYC با معماری Zen 4 و نام رمز SP6 قبلاً منتشر شده بود. این سوکت قرار است پردازنده‌های سری EPYC Genoa (با حداکثر 32 هسته پردازشی و معماری Zen 4) و پردازنده‌های سری Bergamo (با حداکثر 64 هسته پردازشی و معماری Zen4c) را نیز پشتیبانی کند.

توان مصرفی این سوکت نیز محدود به 225 وات خواهد بود و به همین دلیل با توان حدوداً نصف حداکثر توان سوکت‌های SP5 سازگار خواهد بود. از نظر ظاهری، سوکت SP6 تفاوت چندانی با سوکت SP3 مخصوص پردازنده‌های سری Milan ندارد.

ابعاد سوکت SP6 (58.5 x 75.4 میلی‌متر) دقیقاً با ابعاد سوکت SP3 یکسان است. با این حال، سوکت SP6 با پکیج LGA و 4844 پین طراحی شده است، در حالی که سوکت SP3 دارای 4094 پین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!