معرفی کنترلر جدید ایکس باکس

مایکروسافت اخیرا از کنترلر جدید ایکس باکس رونمایی کرده است و بزودی عرضه خواهد شد.
کنترلر جدید ایکس باکس

به طور غیرقانونی جزئیات مختلفی از برنامه‌های ایکس باکس برای سال‌های آینده از دادگاه مایکروسافت و FTC به بیرون درز کردند. یکی از این اطلاعات، مربوط به کنترلر جدید ایکس باکس با قابلیت Haptic Feedback و باتری قابل شارژ است. این تکنولوژی اکنون در کنترلر پلی‌استیشن ۵ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طول دادگاه بین مایکروسافت (Microsoft) و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) در مورد تصاحب اکتیویژن-بلیزارد، به طور غیرقانونی اطلاعات زیادی از شرکت‌های گیمینگ مختلف و اطلاعات محرمانه‌شان در رابطه با صنعت بازی‌ها منتشر می‌شدند. در این دادگاه، به طور اتفاقی حجم زیادی از اطلاعات مربوط به آینده برند ایکس باکس و محصولات سخت‌افزاری آن نیز به بیرون درز کرد.

ایکس باکس سری ایکس رفرش

ویژگی های کنترلر جدید ایکس باکس

یکی از جذابیت‌های این ماجرا، معرفی کنترلر جدید با نام رمز “Sebile” بود. این کنترلر کاملاً نوآورانه بوده و از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کند، با تغییرات مهمی نسبت به کنترلر‌های فعلی کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس. برخی از این تغییرات عبارتند از:

کنترلر جدید با نام رمز “Sebile” دارای ویژگی‌های بلوتوث 5.1 و قابلیت “Direct-to-Cloud” می‌باشد. همچنین این کنترلر از بازخورد لمسی دقیق به همراه VCA haptics که به عنوان بلندگو نیز عمل می‌کند، بهره می‌برد. طراحی آرگونومی آن مشابه کنترلر معروف Merlin (کنترلر نسل نهم ایکس باکس) است و از باتری‌های قابل شارژ و قابل تعویض بهره می‌گیرد. همچنین، قابلیت “Lift-to-wake” نیز در این کنترلر وجود دارد.

از طریق اسناد منتشر شده، مشخص است که این کنترلر (که به عنوان Xbox Wireless 2 نیز شناخته می‌شود) با کنسول‌های مختلف ایکس باکس سازگار است و به نظر می‌رسد از سایر کنترلرهای موجود در بازار بادوام‌تر و ماندگارتر باشد.

براساس اسناد منتشر شده، باید منتظر رونمایی از این کنترلر تا پایان سال مالی 2024 بمانیم و از ماه مه سال آینده، با قیمت 69.99 دلار در بازار موجود خواهد شد. همچنین، یک کنسول کاملاً جدید با نام Xbox Series X نیز برای عرضه در سال آینده برنامه‌ریزی شده است که از ابتدا همراه با کنترلر جدید ایکس باکس به دست مشتریان عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!