اولین مدال فایتینگ ورزش های الکترونیک توسط بازیکنان ایرانی

اولین دوره مسابقات ورزش‌های غیر المپیکی به میزبانی کشور روسیه برگزار شد و بازیکنان ایرانی موفق به کسب مدال شدند.
مسابقات ورزش های الکترونیک

دوره افتتاحیه مسابقات ورزش‌های غیرالمپیکی با میزبانی کشور روسیه در شهر اوفا، با حضور ورزشکاران از کشورهای متعددی چون ترکیه، هند، برزیل، بلاروس، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، صربستان، فلسطین، آذربایجان، ازبکستان، لبنان، ارمنستان، موریتانی، تاجیکستان، بنگلادش، گرجستان و ایران در رشته‌های مختلف برگزار شد.

در رقابت‌های ای-اسپورت و ورزش‌های الکترونیک، دو رشته Tekken 7 و Street Fighter 6 برگزار شد.

تیم ایرانی حاضر در مسابقات فایتینگ ورزش های الکترونیکی

در رشته ورزش‌های الکترونیک، تیم باشگاه الایترا به عنوان نماینده کشورمان در دو رشته Tekken 7 و Street Fighter شرکت کرد. در مرحله گروهی مسابقات Tekken 7، نماینده ایران به نام محمد بهرامی مقابل حریفانی از صربستان، ترکمنستان و بلاروس به پیروزی رسید و در مقابل حریف قدرتمند روس، که دارنده عناوین مختلف اروپایی و جهانی بود، شکست خورد و به عنوان نفر دوم گروه به مرحله دور نیمه‌نهایی راه یافت. در این مرحله، در یک دیدار سخت و نزدیک با نتیجه 4 بر 3 حریف عراقی را شکست داد و در مسابقه فینال مجدداً با حریف روس همبازی شد. با قبول شکست در این مسابقه، مدال نقره مسابقات را به اسم ایران به خانه برد و به مقام دوم رسید.

مسابقات ورزش های الکترونیک

همچنین در رشته Street Fighter، حسین معماری، نماینده باتجربه ایران، در گروه اول مسابقات به مصاف رقبای خود رفت. او توانست حریفان تاجیکستان، قرقیزستان و عراقی را شکست دهد و به مقام نفر اول گروه خود برسد. در مرحله نیمه‌نهایی، مقابل حریفی از کشور ارمنستان شکست خورد و به عنوان نفر دوم گروه به مرحله رده‌بندی پیش رفت. در دیدار رده‌بندی که دوباره با حریف ارمنستانی روبرو شد، حسین معماری با اقتدار برنده شد و مدال برنز این مسابقات را به اسم ایران به خانه برد.

در رشته Tekken 7 کشورهای روسیه، ایران و قزاقستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند. همچنین، در رشته Street Fighter کشورهای صربستان، بلاروس و ایران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را دست یافتند.

این دستاوری، نخستین مدال‌های رسمی ایران در تاریخ مسابقات بین‌المللی فایتینگ است و تا آن زمان، کشورهای شرق اروپا بیشترین موفقیت‌ها را در این رشته به دست می‌آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!