ارتباط نوری Li-Fi به طور رسمی معرفی شد!

ارتباط نوری Li-Fi در مقایسه با وای‌فای و 5G می‌تواند ارتباطات بی‌سیم سریع‌تر و قابل اعتمادتری را ارائه دهد.
ارتباط نوری Li-Fi چیست؟

ارتباط نوری Li-Fi به طور رسمی معرفی شد!

مؤسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) فناوری ارتباطی 802.11bb را به عنوان استاندارد ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر نور را به طور رسمی امروز معرفی کرد. اعلام این استاندارد جدید، توجه شرکت های مبتنی بر فناوری ارتباط نوری Li-Fi را به خود جلب کرده است، زیرا آن‌ها این استاندارد را به عنوان یک چهارچوب و قالب مشخص جهانی برای استقرار و استفاده از لای‌فای تلقی می‌کنند.

معرفی فناوری ارتباط نوری Li-Fi

فناوری Wi-Fi و Li-Fi در حقیقت دو تکنولوژی شبیه به هم هستند، زیرا هر دو برای انتقال داده‌ها از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند. با این حال، فرق اصلی بین Wi-Fi و Li-Fi در نوع امواجی است که برای انتقال داده‌ها استفاده می‌شود. Wi-Fi از امواج رادیویی استفاده می‌کند، اما Li-Fi از امواج نور مرئی برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند.

اصطلاح Li-Fi مخفف Light Fidelity است و برخی افراد آن را به عنوان نسل بعدی اینترنت و فناوری‌های ارتباطی معرفی کرده‌اند.

فناوری ارتباط نوری Li-Fi با استفاده از نورهای قابل مشاهده (VLC) اطراف ما را به یک وسیله ارتباطی تبدیل می‌کند. به عبارت ساده‌تر، به کمک این فناوری میتوانید از طریق لامپ‌های روشنایی اتاق تان به اینترنت وصل شوید.

در فناوری Li-Fi از لامپ‌های LED معمولی برای انتقال داده‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را تا حداکثر ۲۲۴ گیگابیت در ثانیه ارائه دهد.

ارتباط نوری Li-Fi چیست؟

شرکت‌های مختلف در دنیای فناوری ارتباطات نوری، از جمله pureLiFi، Fraunhofer HHI و گروه Light Communications 802.11bb، تا به امروز، گزارش‌های مختلفی درباره مزایای استفاده از فناوری ارتباطی Li-Fi (جابجایی داده‌ها با استفاده از نور مرئی) منتشر کرده و قابلیت‌های آن را ذکر کرده‌اند.

طبق گفته محققان، فناوری Li-Fi در مقایسه با وای‌فای و 5G، قابلیت ارائه ارتباطات بی‌سیم سریع‌تر، قابل اعتمادتر و با سطح امنیت بسیار بالاتری را داراست.

به گزارش Runwaygirlnetwork، با انتشار استاندارد ارتباطی IEEE 802.11bb برای فناوری Li-Fi، انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، این فناوری به عنوان جایگزینی برای استانداردهای قدیمی‌تر مانند وای‌فای به کار گرفته شود.

معرفی گجت اندروید باکس

اندروید باکس (Android Box) یک دستگاه سخت افزاری است که برای تبدیل تلویزیون های معمولی به تلویزیون های هوشمند استفاده می‌شود. این باکس دارای سیستم عامل اندروید است و امکاناتی مشابه یک تبلت یا یک گوشی هوشمند را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!