ایموجی های نامناسب از پیام رسان های داخلی حذف شدند

وزارت ارتباطات به پیام رسان های داخلی تکلیف کرده تا ایموجی های با محتوای نامناسب را از پلتفرم خود حذف کنند.
حذف ایموجی های نامناسب از پیام رسان های داخلی

به گزارش برخی از خبرگزاری‌های داخلی، وزارت ارتباطات از پیام‌رسان‌های داخلی خواسته است تا ایموجی‌هایی با محتوای نامناسب را از پلتفرم خود حذف کنند و سازوکاری را فراهم کنند تا امکان ساخت استیکر و ایموجی‌های نامناسب در پلتفرم‌های داخلی به صفر برسد.

مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، در گفتگو با خبرگزاری فارس در خصوص وجود برخی ایموجی‌های نامناسب در پیام‌رسان‌های داخلی، واکنش نشان داده و تصمیمات این نهاد تنظیم گر را رسانه‌ای کرده است.

این ایموجی‌های نامناسب شامل نمادهایی مانند همجنس‌بازی و تراجنسیتی، مانند زن ریش‌دار و مردی با شیفون عروس و علائم شیطان پرستی هستند.

حذف ایموجی های نامناسب از پیام رسان های داخلی

حذف ایموجی های نامناسب از پیام رسان های داخلی

اضافه به این موارد، وجود نمادهایی مانند عروس مرد و بدون جنسیت، دامادهای زن و بدون جنسیت، رنگین کمان با ۶ رنگ (نماد همنجس‌بازی) و نمادهای شیطان پرستی نیز در جریان پویشی مورد انتقاد قرار گرفته است.

اما مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده است که در جلسه‌ای که با مدیران پیام‌رسان‌ها داشتند، مسئله وجود ایموجی‌هایی با محتوای نامناسب در این پلتفرم‌ها مطرح شد و مدیران این پیام رسان‌ها تاکید کردند که اقدامات لازم در دستور کار آنها قرار گرفته و به زودی موارد مطرح شده اصلاح خواهند شد.

به گفته مظفری، مدیران پیام‌رسان‌ها تاکید کرده‌اند که مکانیزم‌هایی را در دستور کار خود قرار داده‌اند که امکان ساخت استیکر و ایموجی‌های نامناسب نزدیک به صفر باشد.

وی همچنین بیان کرده است که برخی پیام‌رسان‌ها نیز در حال به‌روزرسانی زیرساخت‌های خود هستند و به زودی این موارد از محتوای اصلی حذف خواهند شد. هرچند، برخی پیام‌رسان‌ها مانند روبیکا اعلام کرده‌اند که ایموجی‌های نامناسب از بستر آنها حذف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!