برنامه مایکروسافت برای استریم بازی های کامپیوتر

مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای استریم بازی های رایانه شخصی است.
استریم بازی های کامپیوتر روی ایکس باکس

مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای استریم بازی‌های رایانه شخصی از طریق سرویس ابری است. ایمیل‌های داخلی که از دادگاه FTC فاش شده، نشان می‌دهد که در حال حاضر بازی‌ها از طریق سرویس Xbox Cloud Gaming استریم می‌شوند. این سرویس استریم بازی‌ها به عناوین Xbox محدود می‌شود، زیرا سرورها از تراشه‌های تخصصی Xbox Series X ساخته شده‌اند. مایکروسافت در حال حاضر روی استفاده از سرورهای Azure خود برای استریم بازی‌های رایانه شخصی از طریق Xbox Cloud Gaming کار می‌کند.

در ماه ژوئیه 2021، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، پس از پخش شایعاتی در مورد تبدیل Stadia به یک سرویس بازی ابری برای توسعه‌دهندگان، ایمیلی به تیم Xbox ارسال کرد. در این ایمیل، او از فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، کریم چودری، رئیس بازی‌های ابری در مایکروسافت، و سارا باند، سرپرست توسعه ایکس باکس، خواسته که بازی‌های ساخت مایکروسافت را بر بستر پردازش ابری اجرا کنند.

استریم بازی های کامپیوتر روی ایکس باکس

قابلیت Xbox Cloud Gaming مایکروسافت

گفته شده که توسعه Xbox Cloud Gaming در مایکروسافت در طی سال گذشته به تاخیر افتاده است. در گذشته، مایکروسافت قول داده بود که تا پایان سال 2022 این سرویس از کتابخانه بازی‌های موجود کاربران پشتیبانی خواهد کرد، اما این امر به اجرا در نیامد. به علاوه، مایکروسافت برنامه‌های خود را برای عرضه نسخه اشتراکی اختصاصی Xbox Cloud Gaming کنسل کرد.

اما در اوایل این سال، مایکروسافت اطلاعات بیشتری در مورد دسترسی به بازی‌های رایانه شخصی در Xbox Cloud Gaming ارائه داد. شبکه تلفن همراه بریتانیایی EE یک توافق 10 ساله با مایکروسافت امضا کرد تا بازی‌های رایانه‌ای Xbox را برای مشتریان خود ارائه دهد، اما در حال حاضر این سرویس را ارائه نمی‌دهد. احتمال وجود یک سرویس EE در آینده وجود دارد، اما به احتمال زیاد مایکروسافت با استفاده از سرویس خود Azure به استریم بازی‌های رایانه شخصی نزدیک‌تر است. مایکروسافت به طور آشکار پشتیبانی از ماوس و کیبورد را برای Xbox Cloud Gaming آزمایش کرده است. تا کنون، پشتیبانی از ماوس و کیبورد تنها برای بازی‌های تایید شده برای کنسول Xbox اعلام شده است.

در بخشی دیگر از این ایمیل داخلی که افشا شده، آقای اسپنسر در ژوئیه 2021 نظر خود را در مورد Stadia اعلام کرده است. او اظهار کرده: “من به صداقت معتقدم که گوگل در حال تلاش برای تبدیل Stadia به یک محصول Google Cloud SKU است. گوگل به عنوان یک رقیب بزرگ و پرتلاش شناخته می‌شود، اما باید صادق باشم که از عدم پیشرفت آنها در Stadia تعجب کرده‌ام. تا به امروز، رقیب معتبر ما در این حوزه واقعاً nVidia با سرویس ابری GeForce Now است. اما ما به دو سرویس آمازون لونا و Google Stadia توجه داریم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!