استفاده از هوش مصنوعی در Mastercard

برنامه Mastercard قصد دارد از هوش مصنوعی در برنامه خود جهت ارائه خدمات بهتر استفاده کند.
هوش مصنوعی و Mastercard

شرکت Mastercard از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به منظور تشخیص الگوهای کوتاه مدت و ارائه تجربه‌های مشتری مرتبط به صورت زمان‌بندی شده و در زمان واقعی استفاده می‌کند.

تغییراتی که در رفتار مصرف‌کنندگان رخ می‌دهد، نشان می‌دهد که توجه آنها به محتواهای روزانه به شدت کاهش یافته است. این امر از جهتی قابل درک است، زیرا روز به روز، افراد با بیش از 10 هزار پیام تبلیغاتی مختلف مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی، بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال پلتفرم‌ها و محیط‌هایی هستند که از تبلیغات خودداری کرده و به عبارتی محیطی “بهشت بدون آگهی” را فراهم کنند.

بر اساس یک مطالعه صنعتی انجام‌شده توسط شرکت ادلمن در سال 2020، تقریباً یکی از هر ده نفر بزرگسال در سطح جهان از یک یا چند روش برای اجتناب از تبلیغات استفاده می‌کنند. این افراد عادت‌های رسانه‌ای خود را تغییر می‌دهند تا با تبلیغات کمتری مواجه شوند؛ به عبارت دیگر، تقریباً 49% از آنها به منظور کاهش میزان تبلیغات مشاهده شده، و 48% از آنها از نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنند. این آمار با اطمینان نشان می‌دهد که در سال‌های آینده احتمالاً افراد بیشتری به این روش‌ها روی خواهند آورد.

هوش مصنوعی و Mastercard

در حال حاضر، صحنه تبلیغاتی با پر سروصدا بودن و رقابت فراوانی همراه است که برای بازاریابان محیطی استرس‌آور و دشوار را ایجاد کرده است. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا پیام خود را به مخاطبان موردنظر خود منتقل کنند و به منظور افزایش تعامل مشتری و بهبود بازگشت سرمایه خود، پیشنهادهای شخصی‌سازی شده‌ای ارائه می‌دهند.

همچنین، گزارشی از گروه تحقیقاتی گارتنر در سال 2021 نشان می‌دهد که 63 درصد از رهبران بازاریابی دیجیتال در تلاش برای ارائه پیشنهادهای شخصی‌سازی قرار دارند. زیرا آنها هنوز در حال یادگیری و بهره‌برداری از فناوری‌های نوظهور هستند. مصرف‌کنندگان به طور معمول محتواهای تبلیغاتی را نادیده می‌گیرند یا آن‌ها را ناشناس می‌پندارند. این موضوع برای برندها منجر به هزینه‌های بالایی در جذب مشتری و از دست دادن درآمد می‌شود.

بدیهی است که روش‌های قدیمی و سنتی تبلیغات دیگر قابل اجرا نیستند. بنابراین، بازاریابان باید یاد بگیرند که چگونه با استفاده از مسیرهای نوین و جایگزینی که توسط فناوری‌های نوظهور به ارمغان آمده‌اند، با تفکر استراتژیک نوین و نقشه راه به‌روز شده مشتریان را جذب کنند.

این دیدگاهی است که باعث شد بازاریابان دیجیتال Mastercard چارچوب خود را مجددا بازبینی کنند. از همان ابتدا، هدف این بوده است که مشتریان را با محتوای شخصی، مرتبط با زمینه و در لحظه درگیر سازند. برای انجام این کار، این تیم موتور دیجیتال Mastercard را با هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) در هسته آن ایجاد کردند.

هوش مصنوعی و Mastercard

موتور دیجیتال Mastercard مجهز به هوش مصنوعی

موتور دیجیتال مسترکارت با استفاده از هوش مصنوعی در مراحل مختلف عملکرد خود اقدام به تحلیل و پردازش اطلاعات می‌کند:

  1. از هوش مصنوعی برای تشخیص تغییرات کوچک در علایق و رفتار افراد در سراسر جهان استفاده می‌کند. این تشخیص با تجزیه و تحلیل میلیاردها مکالمه اینترنتی در مورد موضوعات مختلف مثل غذاهای جدید یا افزایش گزینه‌های پرداخت بدون تماس انجام می‌شود.

  2. با کمک هوش مصنوعی و با توجه به علایق مصرف‌کنندگان، سیستم دیجیتال مسترکارت پیشنهاداتی را در زمینه‌های مختلف مثل آشپزی، سفر، ورزش، موسیقی و سرگرمی به آنها ارائه می‌دهد. این کمک می‌کند تا افراد به راحتی به دنبال محتواها و محصولات مورد علاقه خود بگردند و خرید کنند.

  3. هوش مصنوعی در سیستم دیجیتال مسترکارت برای تجزیه و تحلیل تغییرات کوچک و تصمیم‌گیری در مورد ایجاد کمپین‌های جذب مشتری استفاده می‌شود. این کمپین‌ها با استفاده از محتواهای مرتبط از کتابخانه‌های انتخابی، به سرعت در پلتفرم‌های مختلف راه‌اندازی می‌شوند و در صورت لزوم به راحتی قابل پایان دادن هستند.

سیستم دیجیتال Mastercard از ترکیب هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی برای عملکرد بهینه استفاده می‌کند. این ترکیب به مسترکارت کمک می‌کند تا بهبودهای مؤثری را در تجزیه و تحلیل کمپین‌ها و بهبود عملکرد آنها در زمان واقعی انجام دهد. به عبارت دیگر، از طریق همکاری هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی، مسترکارت می‌تواند به‌سرعت و با دقت بالا به تجزیه و تحلیل داده‌ها و بهبود راهکارها بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!