معرفی هوش مصنوعی شرکت StabilityAI

شرکت StabilityAI به تازگی از نسخه جدید هوش مصنوعی با قابلیت تبدیل متن به عکس با نام SDXL رونمایی کرد.
هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

معرفی هوش مصنوعی شرکت StabilityAI

شرکت StabilityAI به تازگی از نسخه جدید هوش مصنوعی با قابلیت تبدیل متن به عکس و متن باز Stable Diffusion با نام SDXL رونمایی کرد.

این شرکت سال پیش با عرضه اولین نسخه Stable Diffusion به صورت متن باز این حوزه را دگرگون کرد و چنین مدل هایی را از انحصار شرکت هایی از جمله OpenAI و Midjourney درآورد و به هر کسی امکان اجرای چنین مدل هایی را روی کامپیوتر و کارت گرافیک خودشان داد.

قابلیت های هوش مصنوعی StabilityAI

متن باز بودن این مدل ها به کاربران مختلف این امکان را میداد تا آن ها را برای سوژه های خاصی تمرین مجدد بدهند و بهینه کنند که باعث انتشار مدل های مختلفی براساس مدل های اصلی Stable Diffusion برای موضوعات متنوعی شد و استقبال از آن ها را به شدت افزایش داد.

هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

از جمله دلایل دیگر استقبال از این مدل ها، نداشتن فیلتر NSFW بود و در حالی که میدجرنی و بقیه مدل ها به شما اجازه ساخت هر نوع عکسی را نمیدهند و محدود هستند، مدل های متن باز SD (یعنی آن هایی که روی کارت گرافیک شما اجرا میشوند) چنین محدودیتی را ندارند.

حالا StabilityAI این مدل ها را بیش از پیش بهبود داده است و مدل جدید Stable Diffusion XL اکنون میتواند عکس های واقع گرایانه تر و جذابتری تولید کند، با ورودی های متنی کوتاه نتایج قابل قبولی بدهد، در ساخت عکس هایی همراه با متن دلخواه از بقیه مدل ها جلو بزند و دقت بیشتری برای تولید عکس های انسان و بخش های مختلف بدن آنها داشته باشد.

مدل هوش مصنوعی جدید SDXL را میتوانید از وبسایت رسمی به صورت رایگان امتحان کنید.

سایر ابزار های StabilityAI

براساس این مدل ابزارهای مختلفی توسعه داده شده که از جمله آنها، ابزار UnCrop برای گسترش حاشیه های عکس هست.

همچنین با ابزار Reimagine میتوانید از یک عکس، نمونه های مختلف دیگه ای با استایل و ترکیبات مشابه تولید کنید.

نسخه متن باز XL از حالا در اختیار محققان قرار گرفته است و در اواسط ماه میلادی آینده تمام کاربران میتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. این شرکت گفته است که برای اجرای این نسخه متن باز به حداقل 16 گیگ رم، کارت گرافیک انویدیا سری 20 به بالا با حداقل 8 گیگ حافظه (VRAM) نیاز هست.

هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

تا آن زمان، اگر سخت افزار لازم برای اجرای این مدل را دارید میتوانید مدل های قبلی آن را روی سیستم خود امتحان کنید چون نصب آن برای کاربران مبتدی کمی گمراه کننده و دشوار هست؛ بنابراین به حوصله و سرعت اینترنت خوب نیاز دارد.

برای شروع کار و نصب آن روی سیستم خود، راهنما های مختلفی وجود دارد و میتوانید در پلتفرم هایی مانند یوتیوب به دنبال آموزش های نصب بگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!