معرفی هدست Quest 4 Pro

شرکت متا با LG همکاری کرده و قصد تولید یک هدست با نام Quest 4 Pro را دارد.
هدست Quest 4 Pro متا و LG

به نظر می‌رسد که شرکت‌های متا و LG در دستور کار همکاری قرار گرفته‌اند تا یک هدست واقعیت ترکیبی (AR) جدید تولید کنند و با ویژن پرو اپل رقابت کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این هدست پریمیوم واقعیت افزوده در سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد و با قیمت 3499 دلار عرضه خواهد شد.

معرفی هدست واقعیت افزوده (AR) ویژن پرو توسط اپل منجر به رقابت فشرده‌تر و بلندپروازانه‌تر بین شرکت‌های تولیدکننده هدست‌های واقعیت مجازی (VR) و دستگاه‌های AR شده است. این معرفی باعث شده تا این شرکت‌ها مجبور به توسعه و عرضه محصولات جدیدتر و پیشرفته‌تر شوند تا با اپل در بازار رقابت کنند.

هدست Quest 4 Pro متا و LG

جزئیات هدست Quest 4 Pro

یکی از این شرکت‌ها شرکت متا (قبلاً به نام فیس‌بوک شناخته می‌شد) است. متا پیش از این توانست با عرضه هدست‌های سری Meta Quest در بازار، صنعت واقعیت افزوده را به شدت در میان عموم مردم ترویج دهد و موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد.

به گزارش وب‌سایت Wccftech، شایعات جدید نشان می‌دهند که متا (سابقاً فیس‌بوک) با همکاری شرکت LG قصد دارد به منظور رقابت با اولین محصول اپل در این حوزه، یک دستگاه واقعیت افزوده جدید را تولید کرده و در سال 2025 با قیمت 3499 دلار عرضه کند.

بر اساس گزارش‌ چند رسانه‌ای  کره‌ای مانند Maekyung، هدست واقعیت افزوده از متا پسوند Pro را به نام Quest 4 Pro معرفی خواهد کرد.

هدست Quest 4 Pro متا و LG

رقابت هدست Quest 4 Pro با اپل ویژن پرو

به نظر می‌رسد همکاری متا و ال‌جی به احتمال زیاد پس از معرفی هدست Vision Pro اپل شکل گرفته باشد. در عین حال، حتی شرکت سامسونگ نیز پس از ارائه این دستگاه، تمام برنامه‌های خود را از جمله نمونه اولیه هدست AR را کنار گذاشته و به سمت توسعه چیزی شبیه به هدست اپل با طراحی و قابلیت‌های جدید متمرکز شده است.

قبل از معرفی هدست واقعیت افزوده Quest 4 Pro، متا به طرز مشابهی نسبت به گذشته، تمرکز خود را بر بازار حساس به قیمت یا همان بازار مصرف‌کننده حفظ کرده است. طبق گزارش‌های موجود، متا قصد دارد یک هدست واقعیت مجازی جدید را با قیمت کمتر از 200 دلار در سال 2024 عرضه کند، و پس از آن به پروژه بزرگ Quest 4 Pro خواهد پرداخت.

اگرچه شرکت LG به عنوان یک نوآور در زمینه واقعیت افزوده شناخته می‌شود،اما در سال 2019، این شرکت کره‌ای چندین پتنت مرتبط با یک هدست واقعیت ترکیبی را ثبت کرد و به طور مخفیانه بر روی تحقیق و توسعه آن تمرکز کرد.

اطلاعات مشخصی در دست نیست که آیا این پتنت‌ها به هدست پریمیوم AR متا مرتبط هستند یا خیر، اما همچنان چند سال دیگر فرصت داریم تا بفهمیم این شرکت کره‌ای با متا در نهایت به ساخت چه محصولی م خواهد پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!