خواندن خلاصه مقالات با قابلیت هوش مصنوعی SEG گوگل کروم

به تازگی قابلیت جدید با هوش مصنوعی SEG به گوگل کروم اضافه شده است که توانایی خلاصه نویسی مقالات اینترنتی را دارد.
هوش مصنوعی SEG در گوگل کروم

اخیراً، گوگل قابلیت جدیدی به مرورگر کروم اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد مقالات موجود در اینترنت را خلاصه کنند. این قابلیت به نام SGE برای پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه شده است و گوگل را در رقابت با هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت به مرحله جدیدی رسانده است.

مدل‌های زبانی هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها، علاوه بر سرگرمی، در کسب و کارها و فعالیت‌های مختلف بسیار مفید واقع می‌شوند. یکی از زمینه‌هایی که با کمک هوش مصنوعی می‌تواند پیشرفت کند، حوزه تحقیق و آموزش است.

هوش مصنوعی SEG در گوگل کروم

قابلیت SEG در مرور گوگل کروم

گوگل به تازگی قابلیت جدیدی را به مرورگر کروم اضافه کرده است که بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است. این ویژگی جدید به تازگی در برنامه Search Labs عرضه شده است و کاربران نسخه‌های اندروید و iOS مرورگر گوگل می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. گوگل اعلام کرده است که در آینده نزدیک این قابلیت را به نسخه دسکتاپ کروم نیز اضافه خواهد کرد.

روش کار این قابلیت به نام SGE به این صورت است که در هنگام بازدید از یک صفحه، هوش مصنوعی گوگل خلاصه‌ای از مطلب را ایجاد کرده و در انتهای صفحه گزینه‌ای با نام “Generate” را نمایش می‌دهد. با فشردن این گزینه، خلاصه مربوطه به شما نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، هوش مصنوعی گوگل بخشی به نام “کاوش در صفحه” را نیز ایجاد کرده است که به سؤالات مختلف مربوط به مقاله پاسخ می‌دهد.

هوش مصنوعی SEG در گوگل کروم

گوگل در حال تلاش برای اضافه کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی دیگری به مرورگر خود است. قرار است یک قابلیت جالب دیگر به مرورگر کروم اضافه شود که شبیه به ویکی‌پدیا عمل کند. با نگه داشتن موس روی کلمات خاصی در مقالات مختلف، قابلیتی به نام تعریف‌ها یا نمودارها نمایش داده می‌شود که درباره آن کلمه اطلاعات را نمایش می‌دهد.

قبلاً، گوگل ابزاری به نام Med-PaLM 2 را طراحی کرده است که بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده و برای پاسخگویی به سؤالات مرتبط با حوزه پزشکی استفاده می‌شود. این ابزار می‌تواند در کشورهایی که دسترسی محدودتری به پزشک دارند، بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!