موفقیت ChatGPT بیل گیتس را شگفت زده کرد

اخیرا ChatGPT در یکی از سخت ترین آزمون ها توانسته است نمره خوبی را کسب کند و باعث شگفت زدگی بیل گیتس شده است.
بیل گیتس و ChatGPT

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، در گفتگوهای اخیر خود به توسعه چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT اشاره کرده و بیان کرده است که این ابزار هوش مصنوعی در سال گذشته توانسته در یک آزمون زیست شناسی بسیار سخت، بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند.

فناوری هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است و بیل گیتس، که یک کارآفرین و مدیر سابق مایکروسافت است، پیوسته تحت تأثیر پیشرفت‌های آن قرار می‌گیرد.

در یک اپیزود از پادکست Unconfuse Me، آقای گیتس درباره چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT صحبت کرده و یکی از دستاوردهای جالب این مدل زبانی بزرگ را بیان کرده است.

به گزارش Msn، وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود توضیح داده است که در ماه آگوست 2022، ChatGPT توانسته در آزمون زیست شناسی AP بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند.

بیل گیتس و ChatGPT

همانطور که می‌دانید، ChatGPT یک چت‌بات هوش مصنوعی مولد است که توسط OpenAI، شرکتی که با مایکروسافت همکاری دارد، توسعه یافته است و در حال حاضر مورد توجه علاقه‌مندان به فناوری هوش مصنوعی قرار دارد.

بیل گیتس در ادامه توضیح داده است:

وقتی من به سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، اعلام کردم که ChatGPT برای شرکت در آزمون زیست‌شناسی AP آماده است، منتظر بودم که این کار نیازمند چندین سال زمان باشد. فکر می‌کردم که این چالش به من سه سال زمان می‌دهد تا در زمینه بیماری‌های HIV و مالاریا تحقیق کنم.

پیشرفت ChatGPT در زمان کم

اما توانایی ChatGPT در هوش مصنوعی به طور چشمگیری در عرض چند ماه پیشرفت کرد! این کارآفرین ثروتمند بیان کرد که ChatGPT تنها دو ماه طول کشید تا بتواند در این آزمون شرکت کند و توانایی خواندن و نوشتن نزدیک به سطح انسان را به خوبی اجرا کند.

جالب است که این رویداد یک سال قبل رخ داده است و از آن زمان تا به امروز، ChatGPT تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی شکل گرفته است.

بیل گیتس و ChatGPT

این مسئله باعث شده تا متخصصان از توسعه چت‌بات‌های هوش مصنوعی و جایگزینی آن‌ها با انسان‌ها احتیاط و تردید داشته باشند. در حقیقت، نگرانی‌ها و دیدگاه‌ها نسبت به این فناوری متفاوت است. گرچه برخی افراد این فناوری را به عنوان یک جایگزین بالقوه برای انسان و حتی خطرناک تصویر می‌کنند، اما دیگران آن را به‌عنوان ابزاری برای بهبود و افزایش سرعت انجام کارها می‌پذیرند.

بیل گیتس در این زمینه استدلال می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند نیروی کار را تغییر دهد و قابلیت تبدیل شدن به یک دستیار شخصی دیجیتالی را دارا باشد. این دستیار می‌تواند بهبود بهره‌وری کارکنان را به‌همراه داشته باشد.

بنیان‌گذار مایکروسافت، به‌عنوان یک طرف‌دار پروپاقرص هوش مصنوعی، همواره تلاش کرده است تا پتانسیل این فناوری را به تصویر بکشد و از آن حمایت کند. او حتی پیش‌بینی کرده است که در آینده‌ای نه‌چندان دور، هوش مصنوعی به حدی قدرتمند خواهد شد که موتورهای جستجوی اینترنتی کنونی را منسوخ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!