هوش مصنوعی Clova X

کشور کره اخیرا از هوش مصنوعی جدید خود با نام Clova X رونمایی کرده است.
معرفی هوش مصنوعی Clova X

اخیراً کشور کره موسسه CLOVA X خود را به عنوان رقیب ChatGPT در زمینه هوش مصنوعی معرفی کرده‌اند. علاوه بر این، یک محصول جذاب دیگر نیز به تازگی معرفی شده است.

شرکت کره‌ای Naver Corp اخیراً از چت بات هوش مصنوعی CLOVA X به منظور رقابت با هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی کرد. Naver Corp به همراه این چت‌بات، سرویس جست‌وجوی هوش مصنوعی به نام CUE را نیز معرفی کرده است. این دو محصول به طور تقریبی به یکدیگر شباهت دارند و به منظور رقابت با محصول شرکت OpenAI یعنی ChatGPT طراحی شده‌اند.

معرفی هوش مصنوعی Clova X

بر اساس گزارشی از خبرگزاری Yonhap که در کره جنوبی مستقر است، کمپانی Naver مدل پیشرفته هوش مصنوعی خود به نام HyperCLOVA X را راه‌اندازی کرده است. این هوش مصنوعی برجسته شرکت Naver با استفاده از ابررایانه‌ها و قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها طراحی شده است و خدمات مختلف آن از جمله چت‌بات جدید CLOVA X را فعال نگه می‌دارد.

این چت‌بات در واقع بسیار شبیه به ChatGPT عمل می‌کند، اما از تخصص شرکت Naver در زبان و فرهنگ کره‌ای بهره می‌برد. مانند رقبای انگلیسی زبان که توسط شرکت‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت و OpenAI توسعه داده شده‌اند، CLOVA X هم قادر به برقراری مکالمه با کاربران است و وظایفی چون خلاصه‌سازی متن را نیز انجام می‌دهد.

Naver همچنین یک سرویس جستجوی هوش مصنوعی به نام CUE را معرفی نموده است این فناوری  توسط HyperCLOVA X پشتیبانی می‌شود.

معرفی هوش مصنوعی Clova X

مدیرعامل Naver در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت:

این شرکت از دانش و تجربیات خود در حوزه‌های مختلف از جمله جستجوی وب و خرید آنلاین بهره گرفته است تا بتواند رقابت‌پذیری مدل هوش مصنوعی خود یعنی HyperCLOVA X را تقویت نماید.

با توجه به اظهارات این شرکت کره‌ای، از 2 شهریور آزمایش نسخه بتای CLOVA X آغاز شده و سرویس جستجوی CUE نیز در ماه سپتامبر به صورت رسمی راه‌اندازی خواهد شد.

همچنین Naver اعلام کرد که در طی پنج سال گذشته معادل 754 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی انجام داده است و قصد دارد یک مرکز داده بزرگ جدید با 600 هزار سرور را راه‌اندازی کند تا به توسعه فعالیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی بپردازد.

از سال گذشته تا به حال، توجه زیادی به حوزه هوش مصنوعی اختصاص یافته است و در چند ماه اخیر نیز پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه مشاهده می‌شود. به تازگی، شرکت متا یک سامانه هوش مصنوعی نوین برای ترجمه معرفی کرد که از 100 زبان از جمله فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!