تحول جنگ ها با هوش مصنوعی

هواپیما های بدون سرنشین که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند میتوانند جنگ ها را متحول کنند.
ابزار جنگی مجهز به هوش مصنوعی

در ماه‌های اخیر، هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی در رویدادهای مرتبط با روسیه و اوکراین نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

متخصصان ‌در حوزه فناوری اعلام می‌کنند که در ماه‌های گذشته، گروهی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تجاری به بازار تسلیحات و دفاع وارد شده و منجر به تغییرات مهمی در صنعت دفاع سنتی شده‌اند. این صنعت به سرعت تجهیزات نظامی مهمی را تولید می‌کند.

زود است بخواهیم سرنوشت کشتی‌های جنگی را برای سلاح‌های بزرگی نظیر زیردریایی‌ها و بالگردهای شناسایی که مستقیماً توسط انسان هدایت می‌شوند، تصور کنیم؛ اما باید توجه داشت که ربات‌های هوایی، زمینی و زیردریایی که با همکاری انسان‌ها عمل می‌کنند، ممکن است نقش بسیار مهم‌تری در جنگ ایفا کنند. با ظهور نیروی هوایی در ارتش‌ها، کاربرد کشتی‌های جنگی نیز تغییراتی را تجربه خواهد کرد.

تغییر جنگ با سلاح های هوش مصنوعی

براساس گزارش رویترز، دلایل این تغییرات مهم در جنگ اوکراین در حال حاضر قابل مشاهده هستند. در این منطقه، حتی تیم‌های ساده که از ترکیب انسان و ربات تشکیل شده‌اند، در حال تطابق با شرایط جنگ هستند. این تیم‌ها اکثراً از سیستم‌های خودمختار پیشرفته بی‌نیاز نیستند و به میزان معقولی به هوش مصنوعی وابسته‌اند. به عنوان مثال، پهپادهای کنترل از راه دور، تاثیر بسزایی در کاهش شدید مرگ و میر ناشی از حملات توپخانه و موشک داشته‌اند.

ابزار جنگی مجهز به هوش مصنوعی

کتلین هیکس، معاون وزیر دفاع ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی ماه گذشته تأکید کرد که سیستم‌های سنتی ارتش همچنان اهمیت بسیار زیادی دارند و برای تقویت توان دفاعی ضروری هستند. اما تجربه درگیری در اوکراین نشان داده که فناوری‌های نوظهوری که توسط شرکت‌های تجاری و غیرسنتی توسعه یافته‌اند، می‌توانند در مقابله با تهاجم‌های نظامی مدرن نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

با تحلیل‌های نظامی، نیروهای روسیه و اوکراین به طور پیوسته سلاح‌های سنتی را با هوش مصنوعی، سیستم‌های تصویربرداری ماهواره‌ای، سیستم‌های ارتباطی و مهمات هوشمند ترکیب می‌کنند.

بعضی از استراتژیست‌های نظامی بیان می‌کنند که در جریان جنگ بین اوکراین و روسیه، بالگردهای حمله و ترابری به حدی آسیب‌پذیر شده‌اند که تقریباً در آسمان ناحیه‌های نبرد دیگر قابل مشاهده نیستند و نقش آن‌ها به صورت بزرگی به پهپادها منتقل شده است.

میک رایان، ژنرال سابق ارتش استرالیا، در یادداشتی اظهار می‌کند: “سیستم‌های بدون سرنشین در زمینه هوایی، به مدت مدیدی بالگردهای شناسایی سرنشین‌دار را از اکثر مأموریت‌ها خارج کرده‌اند. همچنین مشاهداتی از جایگزینی ناظران زمینی توپخانه با پهپادها داریم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!