معرفی هوش مصنوعی Synthesia

هوش مصنوعی Synthesia امکان ایجاد ویدئوهای با کیفیت مناسب و سرعت بالا را فراهم می‌کند.
ساخت ویدیو با هوش مصنوعی Synthesia

تولید محتوای ویدئویی یک فرآیند چالش‌برانگیز، زمان‌بر و نسبتاً پیچیده است. افرادی که در حوزه یوتیوب و سایر پلتفرم‌ها محتوای ویدئویی ایجاد می‌کنند، نیازمند دوربین‌های با کیفیت فیلم‌برداری و ابزارهای پیشرفته برای ویرایش و تدوین ویدئوها هستند. اما در این زمینه، پلتفرم هوش مصنوعی Synthesia (سنتزیا) با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، امکان تولید ویدئوهای آموزشی و تبلیغاتی را از طریق تبدیل یک متن ساده به ویدئو فراهم کرده است.

در طی دهه گذشته، همراه با پیشرفت فناوری، کیفیت محتوای ویدئویی تولیدشده به طور مداوم بهبود یافته است. فناوری هوش مصنوعی یکی از پیشرفت‌های چشمگیر انسانی است که حتی در ایجاد محتواهای متنی، تصویری و حتی ویدئویی نیز نقش موثری دارد.

در هنگام تولید ویدئوهای آموزشی، لازم است که یک فرد در مقابل دوربین قرار بگیرد و توضیحات را به دقت ارائه دهد. اگر اشتباهی رخ دهد، فرآیند فیلم‌برداری باید مجدداً تکرار شود. با استفاده از هوش مصنوعی Synthesia اما امکان ایجاد یک ویدئو آموزشی با توجه به چند پاراگراف وجود دارد و نیازی به تکرار مراحل طولانی و خسته کننده برای اصلاح خطاها نیست.

هوش مصنوعی Synthesia چیست؟

Synthesia یک ابزار تولید ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، امکان ایجاد ویدئوهای معرفی، آموزشی، تبلیغاتی و تجاری را با کیفیت مناسب و در سرعت بالا فراهم می‌کند.

Synthesia با بهره‌گیری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی، یک مدل کامپیوتری ایجاد می‌کند که قادر است مشابه انسان، جملات را از متن ورودی در زبان‌های مختلف بازسازی کرده و به طور همزمان رفتار انسانی در زمان ارائه کلمات و جملات را تقلید کند.

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی Synthesia

ابزار Synthesia AI چه کار می‌کند؟

پلتفرم هوش مصنوعی سینتزیا، با استفاده از مدل‌ها، قالب‌ها و امکانات متنوع، امکان ایجاد ویدئوهای حرفه‌ای را بدون نیاز به ابزارهای پیشرفته تصویربرداری فراهم می‌کند. کاربران قادرند متن، تصویر و ویدئوهای خود را با خروجی ابزار تولید ویدئوی هوش مصنوعی سینتزیا ترکیب کنند تا در نهایت یک ویدئوی کامل مرتبط با یک موضوع خاص ایجاد شود.

به عنوان مثال، در تبیین فرآیند سودآوری شرکت توسط مدل انسانی، می‌توان با استفاده از یک آواتار، همراه با توضیحاتی، نمودار مرتبط را نمایش داد. این کار باعث می‌شود به نظر برسد که یک فرد واقعی توضیحاتی را در مورد عملکرد شرکت ارائه می‌دهد.

هنگام تبدیل متن به ویدئو با استفاده از Synthesia این پلتفرم از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی استفاده می‌کند تا متن را تجزیه و تحلیل کرده و سپس حرکات طبیعی را برای آواتار ایجاد کند. آواتارهای موجود در این پلتفرم با بهره‌گیری از چهره‌های انسان‌های واقعی ساخته شده‌اند.

بررسی عملکرد هوش مصنوعی رایگان تولید ویدئو از متن

پلتفرم هوش مصنوعی سینتزیا دارای طراحی مناسبی است و در هیچ یک از مراحل ساخت ویدئو با استفاده از Synthesia AI من احساس سردرگمی نمیشود. برای ارزیابی کارایی این پلتفرم، ابتدا یک متن انگلیسی را به هوش مصنوعی سینتزیا ارائه میدهید این ابزار با دقت و سرعت ویدئوی آزمایشی را طی چند دقیقه ایجاد و به ایمیل من ارسال کرد. مدل هوش مصنوعی در زمان ارائه کلمات، عملکرد بسیار خوبی داشت و کلمات گفته شده با حرکت دهان و حتی تطابق چهره آواتار همخوانی دارد.

معرفی هوش مصنوعی Synthesia

برای بررسی عملکرد این ابزار، یک متن کوتاه به زبان فارسی بایدایجاد کرد. در مقابل اکثر ابزارهای هوش مصنوعی که در برابر متون فارسی عملکرد ضعیفی دارند، Synthesia توانست ویدئویی با کیفیت قابل قبول را تولید کند که بسیار قابل تحسین بود. مدل هوش مصنوعی در بیان کلمات فارسی با لهجه‌ای واضح عمل می‌کند، اما کلمات به طور کامل قابل فهم و واضح هستند. به علاوه، حرکات صورت با عبارات گفته شده هماهنگی داشتند.

افرادی که ایده‌های مفیدی برای فعالیت در زمینه تولید محتوای ویدئویی دارند، اما به دلایلی از جلوی دوربین امتناع می‌کنند، می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی سینتزیا این مشکل را برطرف نمایند.

ویژگی های Synthesia

صرفه‌جویی در زمان و هزینه، پشتیبانی از چندین زبان زنده در جهان، امکان سفارشی‌سازی ویدئوها، و رابط کاربری کاربرپسند از جمله مزایای هوش مصنوعی سینتزیا هستند. هرچند، مشکلاتی مانند ناتوانی در انتقال احساس در زمان بیان کلمات، محدودیت در حرکات بدن آواتار، نقاط ضعف در هماهنگی با برخی زبان‌ها و گویش‌ها، و محدودیت‌های مختلف در نسخه رایگان نیز به عنوان معایب هوش مصنوعی سینتزیا مطرح می‌شوند.

استفاده از آواتارهای موجود در ابزار تولید ویدیو هوش مصنوعی سینتزیا برای کاربران امکان‌پذیر است، اما برای ساخت و استفاده از آواتارهای سفارشی باید مبلغ 1000 دلار را پرداخت نمایید.

برای استفاده از هوش مصنوعی سینتزیا باید اشتراک شخصی یا شرکتی این ابزار را خریداری کنید. با این حال، می‌توانید بخش محدودی از قابلیت‌های هوش مصنوعی سینتزیا را به صورت رایگان امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!