هوش مصنوعی قدرتمند متا

طبق اطلاعات منتشر شده شرکت متا قصد دارد یک هوش مصنوعی قدرتمند برای رقابت با OpenAI طراحی کند.
هوش مصنوعی جدید متا

شرکت متا به ساخت یک سیستم هوش مصنوعی جدید مشغول است تا به عنوان قوی‌ترین مدل عرضه شده از سوی OpenAI عمل کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که شرکت مادر فیس‌بوک قصد دارد تا سال آینده مدل جدید خود از هوش مصنوعی را آماده کند. این سیستم چند برابر قدرتمندتر از نسخه تجاری این شرکت به نام لاما 2 (Llama2) خواهد بود.

لاما 2، یک مدل زبان هوش مصنوعی کد باز است که در ژوئیه عرضه شده و توسط خدمات ابری آزور مایکروسافت توزیع شده تا در رقابت با چت‌بات OpenAI و بارد گوگل شرکت کند.

هوش مصنوعی جدید متا

هوش مصنوعی جدید متا

با توجه به گزارش وال استریت ژورنال، این سیستم برنامه‌ریزی شده که جزئیات آن ممکن است تغییر کنند، به شرکت‌های دیگر برای ساخت خدماتی کمک خواهد کرد که متن، تحلیل و محتوای پیشرفته دیگر تولید می‌کنند. متا منتظر است که آموزش این سیستم هوش مصنوعی جدید که به عنوان یک مدل زبان بزرگ شناخته می‌شود، را در سال 2024 شروع کند.

از زمان عرضه چت جی‌پی‌تی توسط OpenAI در اواخر سال 2022، شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال قابلیت‌های جدیدتر و بهبود فرآیندهای کسب و کار در بازار هوش مصنوعی مولد فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، در ژوئیه، بلومبرگ اعلام کرده بود که اپل نیز در حال توسعه یک ابزار هوش مصنوعی مشابه با مدل جی‌پی‌تی از OpenAI و بارد گوگل است. اپل از یک چارچوب خاص به نام “آژاکس” استفاده کرده تا مدل‌های زبان بزرگتری را ایجاد کند و یک چت‌بات مخصوص خود را آزمایش نماید. برخی از مهندسان این شرکت این پروژه را “اپل جی‌پی‌تی” نامیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!