شتاب دهنده هوش مصنوعی AMD سری Instinct MI400

شرکت AMD توسعه شتاب دهنده هوش مصنوعی سری Instinct MI400 را بطور رسمی تایید کرد.
شتاب دهنده های سری Instinct MI400

در ماه خرداد سال جاری، AMD از نسل جدید شتاب‌دهنده‌های Instinct MI300A با CPU و GPU ردیف شده به صورت 3D رونمایی کرد. این شتاب‌دهنده‌ها ترکیبی از محصولات هوش مصنوعی این شرکت بودند و تنوع بیشتری را در ارائه قدرت پردازش هوش مصنوعی فراهم می‌کردند. اکنون، در کمتر از یک ماه پس از آن، مدیرعامل AMD از نسل بعدی شتاب‌دهنده‌های این شرکت، یعنی Instinct MI400 با تغییرات فراوان خبر داده است.

می‌توان نتیجه گرفت که AMD با اعلام برنامه‌های خود برای نسل بعدی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Instinct MI400، یک رویکرد پیشرو و جسورانه در صنعت هوش مصنوعی دنبال کرده است.

به گزارش Wccftech، شرکت AMD به صورت رسمی آغاز فرایند توسعه شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Instinct MI400 را تأیید کرده است. این اعلام از سوی AMD به نسبت به‌روزرسانی‌های قبلی آن، تعجب‌آور نیست، زیرا مدتی پیش معاون شرکت Lenovo شروع به کار بر روی شتاب‌دهنده نسل بعدی AMD را فاش کرده بود.

شتاب دهنده های سری Instinct MI400

تایید شدن شتاب دهنده سری Instinct MI400 توسط AMD

در جلسه اخیر AMD برای بررسی سطح درآمد سه‌ماهه دوم، لیزا سو (Lisa Su) مدیرعامل این شرکت، بدون ارائه توضیحات اضافه و جزئیات خاصی، به شتاب‌دهنده هوش مصنوعی سری Instinct MI400 اشاره کرد. همانند سری MI300، شتاب‌دهنده‌های سری MI400 نیز در طیف وسیعی از تنظیمات مختلف عرضه خواهند شد.

در بخش‌هایی از صحبت‌های خود، لیزا سو اظهار داشت:

وقتی به حجم کاری و سرمایه‌گذاری‌هایی که ما انجام می‌دهیم نگاه می‌کنید، نه فقط در حال حاضر، بلکه با نسل بعدی سری MI400 و سایر محصولات، ما اعتقاد داریم که نقشه راه سخت‌افزاری بسیار رقابتی و توانمندی داریم. صراحتاً باید بگویم که بحث اصلی درباره AMD همیشه درباره نقشه راه نرم‌افزاری بوده است و ما شاهد ایجاد تغییراتی در زمینه نرم‌افزار هستیم.

شتاب دهنده هوش مصنوعی AMD سری Instinct MI400

پیشرفت AMD در زمینه هوش مصنوعی

در بیانیه مدیرعامل AMD، اشاره شده است که سری Instinct با ویژگی‌های بالا در زمینه سخت‌افزار تجهیز شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که AMD در زمینه توسعه نرم‌افزاری کمبود دارد و این موضوع شامل عدم پشتیبانی گسترده از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی می‌شود.

در حال حاضر، رقیب اصلی AMD یعنی NVIDIA با معرفی ویژگی‌های جذاب مانند NVIDIA ACE و DLSDR در زمینه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی، پیشرو بوده است. به همین دلیل، AMD قصد دارد در بخش نرم‌افزار بهبودهایی انجام دهد و ما امیدواریم که نسل جدید پلتفرم Instinct با بهبودهای قابل توجهی معرفی شود.

به علاوه از نسل بعدی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Instinct MI400، شرکت AMD در تلاش است تا با سیاست‌های تجاری ایالات متحده هماهنگ شود و همچنین برنامه‌هایی برای توسعه نسخه‌های تضعیف شده از محصولات مختلف سری MI300 برای بازار داخلی چین دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!