توییر (X) با همکاری دوج کوین به هاب معاملاتی تبدیل خواهد شد

ایلان ماسک اکنون قصد دارد یک هاب معاملاتی در اپلیکیشن X راه‌اندازی کند.
همکاری دوج کوین و X

به تازگی، توییتر تغییر نام و لوگوی خود را به “X” اعلام کرده و این موضوع باعث بروز حاشیه‌های زیادی شده است. در حال حاضر، ایلان ماسک – موسس تسلا و شرکت SpaceX – در حال پیاده‌سازی برنامه‌های جدیدی است. بر اساس گزارش‌های جدید، ایلان ماسک قصد دارد با استفاده از شبکه اجتماعی خود و رمز ارز معروف به دوج کوین، یک هاب معاملاتی در اپلیکیشن X راه‌اندازی کند. این تلاش جدید ایلان ماسک هدف دارد تا به صدها میلیون کاربر جذب شود و فعالیت‌های معاملاتی را تسهیل کند.

وبسایت های Semafor و Wccftech گزارشی منتشر کردند که نشان می‌دهد ایلان ماسک در حال جستجوی یک شریک تجاری بزرگ است تا شبکه اجتماعی X را به یک هاب معاملاتی تبدیل کند. بر اساس این گزارش‌ها، ایلان ماسک در هفته‌های اخیر این پیشنهاد را به شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه معاملات ارسال کرده و از آن‌ها درخواست کرده است تا برنامه‌های خود برای راه‌اندازی این هاب معاملاتی را اعلام کنند. همچنین، ایلان ماسک از این شرکت‌ها خواسته است تا میزان سرمایه‌گذاری خود را در این پروژه نیز اعلام کنند.

همکاری دوج کوین و X

هاب معاملاتی شبکه اجتماعی توییتر X

در پیامی که شبکه اجتماعی X به این شرکت‌های بزرگ ارسال کرده است، اعلام شده است که این شبکه دارای “صدها میلیون کاربر با صلاحیت بالا” است. این معنا را دارد که هاب معاملاتی می‌تواند با حمایت و مشارکت این تعداد بزرگی از کاربران، عملکرد بسیار موفقی داشته باشد. هنوز مشخص نیست که چند شرکت بزرگ برنامه‌های خود را به ایلان ماسک ارائه داده‌اند و چه میزان از آن‌ها حاضر به همکاری با او هستند.

افزودن یک هاب معاملاتی به شبکه اجتماعی X، به ایلان ماسک در کسب هدف بزرگ خود، یعنی تبدیل X به یک سوپر اپلیکیشن، کمک می‌کند. ایلان ماسک چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد X را به اولین سوپر اپلیکیشن غربی تبدیل کند که مجموعه‌ای از سرویس‌ها و خدمات متنوع از جمله سرمایه‌گذاری، پرداخت، خرید، تحویل غذا و حتی شناسایی هویت را به کاربران ارائه دهد. هدف ایلان ماسک این است که X با برنامه‌های آینده‌اش شباهتی به سوپر اپلیکیشن‌هایی مانند WeChat در چین، Gojek در اندونزی، Grab در سنگاپور و Gozem در آفریقا پیدا کند. ایلان ماسک معتقد است که با اضافه شدن این خدمات به اپلیکیشن X، تعداد کاربران آن می‌تواند از 237 میلیون کاربر در وضعیت فعلی به حداقل یک میلیارد نفر افزایش یابد.

در بهار سال گذشته، اپلیکیشن توییتر قابلیت جدیدی به نام Cashtag را معرفی کرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد با جستجوی ساده نام سهام و رمزهای ارزهای مختلف، اطلاعاتی مانند قیمت لحظه‌ای و نمودار تغییرات قیمت آن‌ها را ببینند. اکنون، ایلان ماسک در نامه‌ای به شرکت‌های بزرگ حوزه معاملات اعلام کرده است که در طی دو ماه اخیر، استفاده از خدمات Cashtag حدود 51 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، در ماه آوریل سال گذشته، قرار بود با همکاری یک استارتاپ به نام eToro، امکان خرید و فروش سریع سهام توسط کاربران فراهم شود، اما این قابلیت هنوز به صورت عمومی در دسترس تمامی کاربران قرار نگرفته است.

توییر (X) با همکاری دوج کوین به هاب معاملاتی تبدیل خواهد شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از مالکیت ایلان ماسک بر توییتر، میزان تبلیغات در آن به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. تبلیغات یکی از منابع اصلی درآمد بوده است و اکنون به نظر می‌رسد ایلان ماسک قصد دارد با جایگزینی آن با سایر خدمات و منابع درآمد، راهی جدید برای تامین درآمدها پیدا کند.

تا به حال شبکه‌های اجتماعی مختلفی تلاش کرده‌اند تا کاربران آمریکایی را به استفاده از خدمات پرداخت، سرمایه‌گذاری و سایر سرویس‌های مالی خود ترغیب کنند، اما تقریباً همه آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند. در سال 2018، Snapchat مجبور شد سیستم پرداخت و سرمایه‌گذاری خود با نام Snapcash را برای همیشه متوقف کند. همچنین، متا (فیسبوک) در سال گذشته تصمیم گرفت سرویس مشابه با نام Libra که بعدها به Diem تغییر نام داده شد، را بفروشد. در مورد شبکه اجتماعی X، باید دید که آیا در این تلاش موفق خواهد بود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!