کوین بیس نرخ بهره سالیانه USDC را افزایش داد

صرافی کوین بیس نرخ بهره سالیانه USDC را به 5 درصد افزایش داده است.
نرخ بهره سالیانه USDC در کوین بیس

کوین بیس نرخ بهره سالیانه USDC را افزایش داد

با توجه به گزارش‌ها، صرافی کوین بیس تصمیم به افزایش نرخ بهره‌دهی برای استیبل کوین USDC در این صرافی اتخاذ کرده و از 4٪ به 5٪ افزایش داده است.

به گفته کریپتو اسلیت، این صرافی آمریکایی تنها چند ماه پس از افزایش بازدهی سالانه USDC از 2٪ به 4٪، تصمیم به افزایش سود ارائه شده به دارندگان این استیبل کوین گرفته و این افزایش به میزان 1٪ اعمال شده است، که در مقایسه با بازدهی اولیه، 150٪ بیشتر است. به عبارت دیگر، در حال حاضر هر USDC که در صرافی کوین بیس نگه‌داری می‌شود، به نسبت 5٪ به کاربران سود تعلق می‌گیرد.

کمیسیون بورس آمریکا و USDC

در تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد)، پس از اینکه کمیسیون بورس آمریکا (SEC) در شکایت خود هیچ‌یک از استیبل کوین‌ها را به عنوان اوراق بهادار تشخیص نداد، صرافی کوین بیس تصمیم به افزایش نرخ بهره برای USDC اتخاذ کرد و آن را از 2% به 4% افزایش داد. با توجه به این شکایت، هرگونه پاداشی که به عنوان پاداش برای نگه‌داشتن استیبل کوین‌ها ارائه می‌شود، به تأسیسات فعلی و مقررات SEC تطابق دارد و نقضی از مقررات مربوط به اوراق بهادار نمی‌کند.

اگرچه SEC پاداش‌دهی برای نگه‌داشتن رمز ارزها را به عنوان اوراق بهادار غیرمجاز معتبر نمی‌شناسد، اما مکانیسم فعلی پاداش‌دهی برای نگه‌داشتن USDC مستقیماً توسط منابع مالی صرافی کوین بیس تأمین می‌شود و از این نظر به مقررات مربوط به اوراق بهادار تحت نظر SEC تحت پوشش نمی‌آید.

نرخ بهره سالیانه USDC در کوین بیس

USDC و تتر

تصمیم اخیر صرافی کوین بیس برای افزایش نرخ بازدهی برای نگه‌داری استیبل کوین USDC به احتمال زیاد به دلیل افزایش پذیرش این استیبل کوین در بازار اتخاذ شده است. از نظر سهم بازار، در دوره 12 ماه گذشا USDC به طور قابل توجهی از رقیب سنتی خود، تتر، عقب مانده است.

مدیر عامل شرکت سیرکل، جرمی آلر (Jeremy Allaire)، معتقد است که فشارهای اجرایی از طرف دولت آمریکا از جمله عواملی هستند که باعث کاهش سهم بازار USDC شده‌اند. به علاوه، حوالی 3.3 میلیارد دلار از دارایی‌های شرکت سیرکل در بانک سیلیکون ولی جای داشت و وقوع ورشکستگی این بانک موجب شد تا به مدتی پگ 1 دلاری USDC از دست برود.

سهم بازار USDC در پایان ماه جولای به پایین‌ترین سطح دو سال گذشته رسید و از اوج 33.27 درصدی قبل از بحران به 21.91% کاهش یافت. در مقابل، سهم تتر (USDT) در همین مدت زمان از 49.48% به 68.87% افزایش یافت.

USDC در ابتدای سال جدید در تلاش برای بازگشت به سهم بازاری که از دست داده بود، در مقابل تتر تلاش می‌کند. در هفته‌های اخیر، نشانه‌هایی از این بهبود دیده شده است.

همانطور که پیشتر گزارش شده بود، صرافی کوین بیس به‌عنوان بخشی از تدابیر حمایتی خود از USDC، بخشی از سهام شرکت سیرکل را خریداری کرده و با منحل کردن شرکت کنسرسیوم سنتر (Centre Consortium)، عملیات انتشار و مدیریت USDC را به طور کامل به شرکت سیرکل واگذار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!