سیستم پرداخت و تسویه حساب مبتنی بر بلاکچین جی پی مورگان

جی پی مورگان قصد دارد یک از سیستم پرداخت و تسویه حساب مبتنی بر بلاکچین بهره برداری کند.
سیستم پرداخت بلاکچین جی پی مورگان

طبق گزارش منتشر شده در بلومبرگ، بانک جی پی مورگان (JPMorgan) در دستور کار خود دارد توکن سپرده‌ای که بر پایه تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌شود را آزمایش کند به منظور افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌ها.

با استناد به دبلاک و بر اساس مقاله ارائه شده توسط بلومبرگ، بانک بزرگ JPMorgan Chase & Co در حال بررسی یک سیستم پرداخت دیجیتال و تسویه حسابی است که بر پایه فناوری بلاکچین مبتنی است.

به گزارش از یک منبع آگاه ارائه شده توسط بلومبرگ، بانک بزرگ JPMorgan بسیاری از زیرساخت‌های این پروژه را توسعه داده است، که نیاز به یک توکن سپرده دیجیتالی دارد، اما نمی‌تواند این سیستم را تا زمان دریافت مجوز از سوی قانون‌گذاران ایالات متحده به مشتریان عرضه کند. بعد از اخذ تاییدیه، این شرکت می‌تواند در عرض یک سال این پروژه را برای مشتریان شرکتی به عملیات بگذارد.

این سیستم پیشنهادی برای پرداخت و تسویه با استفاده از توکن دیجیتال، می‌تواند به افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌ها کمک کند. به علاوه، این توکن قابلیت نمایش نسخه دیجیتالی از سپرده‌های مشتریان را داراست. از این توکن می‌توان برای انتقال وجوه به کاربران در بانک‌های دیگر یا تسویه اوراق بهادار به شکل دیجیتال و توکن‌سازی شده استفاده کرد.

سیستم پرداخت بلاکچین جی پی مورگان

آزمایشات گذشته جی پی مورگان در زمینه بلاکچین

سال گذشته، بانک جی پی مورگان در ایالات متحده با مقامات امور مالی در کشور سنگاپور همکاری کرده و سیستم پرداخت توکن سپرده را آزمایش نموده است. در بیانیه‌ای در سال 2022، عمر فاروق (Umar Farooq)، مدیرعامل انیکس (Onyx)، بازوی وب 3.0 بانک جی پی مورگان اظهار کرد:

بانک جی پی مورگان به توسعه راه حل‌های مبتنی بر بلاکچین برای خدمات مالی واکنش نشان می‌دهد. این بانک باور دارد که سپرده‌های قابل دسترسی در بلاکچین عمومی، گام بعدی در تکامل پول دیجیتالی در بانک‌ها هستند.

به طور مشابه، باید اشاره کرد که این شرکت در سال 2019 ارز دیجیتال خود را تحت عنوان جی پی مورگان کوین (JPMorgan Coin) معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!