اطلاعات لو رفته درباره کارت گرافیک RTX 5090

شایعاتی درباره کارت گرافیک RTX 5090 توسط منابع مطمئن پخش شده است.
شایعات کارت گرافیک RTX 5090

اگر شایعاتی راجع به عدم عرضه‌ی کارت گرافیک RTX 4090 Ti شنیده‌اید، باید بگوییم که خبر خوبی وجود دارد. یک فرد خبره در این زمینه اعلام کرده که سری کارت‌های گرافیکی RTX 50 با تحولات قابل توجهی روبرو خواهند بود و برای اولین بار، مدل پرچم‌دار RTX 5090 با حافظه‌ی 512 بیتی عرضه خواهد شد.

شایعات کارت گرافیک RTX 5090

در سال 2025، انتظار می‌رود نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا با نام رمز Blackwell با پیشرفت بزرگی در عملکرد عرضه شوند. طبق گفته‌ها، در سری RTX 50، انویدیا از حافظه ویدئویی نسل جدید GDDR7 با رابط حداکثر 512 بیتی استفاده می‌کند. این کار به افزایش توانایی این نسل کمک خواهد کرد، حتی اگر به اندازه حافظه‌ی سریع‌تر و گران قیمت‌تر HBM پهنای باند عظیمی نداشته باشند.

شایعات کارت گرافیک RTX 5090

با استفاده از نسل بعدی ریزمعماری گرافیکی خود، انویدیا قصد دارد پردازنده‌های گرافیکی خود را با طراحی چیپلتی تولید کند. احتمالاً در این طرح، کنترلر حافظه از GPU جدا شده و به صورت مستقل عمل می‌کند. البته به دلیل تأخیر در طراحی چیپلتی، بخش پردازنده گرافیکی باید صرفاً از یک دای تشکیل شده باشد.

افشاگر خوش‌نام kopite7kimi اعلام کرده که انویدیا برنامه‌ای برای عرضه GeForce RTX 4090 Ti ندارد و پیش‌تر از پروژه RTX Titan جدید هم دست کشیده است. اما این افشاگر احتمال عرضه نسخه Super از کارت‌های گرافیک RTX 4060 و RTX 4070 را با توجه به وضعیت کنونی محصولات انویدیا و بازار، معقول می‌داند.

با تجمیع منابع مختلف، kopite7kimi در توییت جدید خود اعلام کرده است که پرچم‌دار کارت‌های گرافیک نسل بعدی انویدیا حافظه‌ی 512 بیتی دارد که می‌بایست RTX 5090 باشد. قبلاً هم شایعه برخورداری RTX 5090 از حافظه 512 بیتی GDDR7 مطرح شده بود، اما این بار به نظر می‌رسد شایعه موثق‌تری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!