سرمایه گذاری شرکت پونی و تویوتا برای تولید روبوتاکسی

دو شرکت پونی و تویوتا اعلام کرده اند که برای تولید روبوتاکسی همکاری خواهند کرد.
روبوتاکسی پونی و تویوتا

دو شرکت خودروسازی، Pony.ai و Toyota، اعلام کرده‌اند که در جهت ایجاد سری جدیدی از “روبوتاکسی های بدون راننده”، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این ربات‌های پیشرفته خودران برای عملکرد بدون نیاز به راننده انسانی طراحی می‌شوند و این همکاری بین دو شرکت، برای اولین بار است که چنین فناوری‌ای توسط آنها توسعه می‌یابد.

دو شرکت Pony.ai و Toyota قصد دارند همکاری خود را در سال جاری با دریافت حدود 139 میلیون دلار سرمایه از شرکت GAC Toyota Motor آغاز کنند. GAC Toyota Motor یک شرکت مشارکتی است که با سرمایه‌گذاری مشترک تویوتا چین و یک خودروساز دولتی چینی با نام GAC تأسیس شده است.

این سرمایه‌گذاری، پس از اقدام تویوتا در سال 2020 برای تزریق حدود 400 میلیون دلار سرمایه به Pony.ai، صورت می‌گیرد. علاوه بر این، تویوتا توافق کرده است تا تعدادی از خودروهای الکتریکی خود را به Pony.ai ارائه دهد و سپس Pony.ai این خودروها را با فناوری رانندگی خودکار و باتری مجهز کند. سپس، این خودروهای بهبود یافته توسط تویوتا در شبکه روبوتاکسی خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روبوتاکسی پونی و تویوتا

روبوتاکسی ، خودرو های بدون راننده

اگرچه مبلغ 139 میلیون دلار به نظر ممکن است قابل توجه باشد، اما در واقع برای Pony.ai به اندازه‌ای قابل توجه نیست. این شرکت از زمان تأسیس در سال 2016 تاکنون، بیش از ۱ میلیارد دلار برای توسعه فناوری پیشرفته خودروهای خودران و روبوتاکسی ها جمع‌آوری کرده است. با وجود بودجه قابل توجهی که Pony.ai دارد، این شرکت با مشکلات و چالش‌هایی روبرو شده است در راستای هدف خود برای ایجاد انقلابی در حوزه حمل‌و‌نقل با خودروهای خودران تلاش می‌کند.

در سال 2021، Pony.ai آزمایش خودروی بدون راننده خود را در کالیفرنیا آغاز کرد، اما پس از شش ماه، مجوز آن تعلیق شد. همچنین در همان سال، Pony.ai تیم تحقیق و توسعه خود را اصلاح کرد و تعدادی از مدیرانش را کنار گذاشت. به نظر می‌رسید که این شرکت جاه‌طلبی خود در توسعه فناوری حمل و نقل خودران را کاهش داده است. در سال بعد، Pony.ai استفاده از نرم‌افزار خود را برای خودروهای خودران متوقف کرد و از دو کارمند سابق خود به اتهام جابه‌جایی اسرار تجاری شکایت کرد. آنها این کارمندان را به سرقت اسرار تجاری و راه‌اندازی استارتاپ خود به نام Qingtian Truck متهم کردند. با این حال، تقریباً در همان زمان، Pony.ai ادعا کرد که سهام‌های آن 8.5 میلیارد دلار ارزش دارند.

روبوتاکسی پونی و تویوتا

پونی تنها یکی از شرکت‌هایی نیست که در حوزه خودروهای خودران و روبوتاکسی ها فعالیت می‌کند. در گذشته، صنعت خودروهای خودران بین سرمایه‌گذاران بسیار محبوب بود، اما به تدریج شاهد شکست و ناپدید شدن بسیاری از استارتاپ‌ها بود، به خصوص در ایالات متحده. شرکت‌های باقیمانده، یک گروه کوچک از شرکت‌هایی با سرمایه قوی هستند که یا به شرکت‌های بزرگ تعلق دارند یا به صورت عمومی معامله می‌شوند. با وجود پیشرفت کندتر از انتظار، این شرکت‌ها به تدریج تلاش می‌کنند تا برای گسترش کسب و کار خود تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!