توقف خدمات استیکینگ اتریوم در صرافی بیت استمپ

صرافی بیت استمپ اخیرا اعلام کرده است که ارائه خدمات استیکینگ کوین اتریوم را متوقف خواهد کرد.
استیکینگ اتریوم در صرافی بیت استمپ

صرافی بیت استمپ Bitstamp اعلام کرده است که تا تاریخ 25 سپتامبر (3 مهر)، خدمات استیکینگ اتریوم خود را برای مشتریان آمریکایی  متوقف خواهد کرد. این خبر پس از اعلام قبلی این صرافی درباره متوقف کردن معاملات 7 رمز ارز دیگر نیز اعلام شده بود.

به گفته کوین تلگراف، بابی زاگوتا، مدیرعامل شعبه آمریکایی و مدیر ارشد تجارت جهانی Bitstamp اعلام کرده که ممکن است مدت چند روز زمان ببرد تا تغییرات اعمال شده در موجودی کاربران نمایش داده شود. وی اضافه کرده است:

تا تاریخ 25 سپتامبر 2023، مشتریان بیت استمپ قادر خواهند بود به دریافت پاداش‌های استیکینگ خود ادامه دهند. پس از این تاریخ، تمام دارایی‌های استیک شده از وضعیت استیک خارج می‌شوند. سپس پاداش‌ها و توکن‌های استیک‌شده به حساب اصلی کاربران Bitstamp واریز می‌شوند.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت بیت استمپ، این صرافی 15% از کل پاداش‌های استیکینگ را به عنوان کمیسیون خود دریافت می‌کند. نرخ ماهانه پاداش برای استیکینگ اتریوم (ETH) و الگورند (ALGO) به ترتیب 4.5% و 1.6% تعیین شده است. این تصمیم باعث می‌شود که ایالات متحده به کشورهایی مانند کانادا، ژاپن، سنگاپور و بریتانیا بپیوندد که در آن‌ها خدمات استیکینگ Bitstamp متوقف شده است.

استیکینگ اتریوم در صرافی بیت استمپ

به نظر می‌رسد تصمیمات اخیر بیت استمپ به تغییرات قانونی در ایالات متحده در ماه‌های اخیر مرتبط باشد. در اوایل آگوست، بیت استمپ اعلام کرد که معاملات حداقل 7 آلت کوین را در ایالات متحده متوقف می‌کند. این توکن‌ها شامل اکسی اینفینیتی (AXS) ، چیلیز (CHZ) ، دسنترالند (MANA) ، پالیگان (MATIC) ، نیر پروتکل (NEAR) ، سندباکس (SAND) و سولانا (SOL) بودند. با اینکه دلیل این تصمیم اعلام نشده است، اما تحلیلگران معتقدند که این اقدام با سیاست‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مرتبط باشد؛ زیرا در شکایتی علیه بایننس و کوین‌بیس، SEC اعلام کرده بود که این توکن‌ها به عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده تلقی می‌شوند. در آن زمان، بیت استمپ نیز اعلام کرده بود:

با توجه به ارزیابی تغییرات اخیر در بازار، از تاریخ 29 آگوست، ما معاملات اکسی اینفینیتی، چیلیز، دسنترالند، پالیگان، نیر پروتکل، سندباکس و سولانا را متوقف خواهیم کرد. تا آن زمان، لطفاً تمام معاملات باز خود را انجام دهید. بعد از این تاریخ، نگهداری و برداشت این توکن‌ها تغییری نخواهد کرد.

اتریوم، توکن اصلی بلاکچین اتریوم است و پس از بیت کوین دومین رمز ارز بزرگ بازار کریپتو از نظر ارزش بازاری محسوب می‌شود. یکی از چالش‌هایی که قانون‌گذاران آمریکایی با آن مواجه هستند، تصمیم‌گیری درباره این است که آیا ETH به عنوان یک کالا طبقه‌بندی شود یا به عنوان یک اوراق بهادار تلقی گردد.

کمیسیون معاملات آتی کالا تاکیدهای مکرری داشته که اتریوم به عنوان یک نوع کالا محسوب می‌شود. اما گری گنسلر (Gary Gensler) رئیس کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا در ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد که بیت کوین به عنوان یک کالا تلقی می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که آیا ETH نیز باید به عنوان یک اوراق بهادار تلقی شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!