نمایشگاه آیتکس 1402 در مشهد

اطلاعاتی درباره جزئیات و زمان برگزاری نمایشگاه بزرگ آیتکس 1402 در مشهد منتشر شده است.
زمان برگزاری نمایشگاه آیتکس 1402 در مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن هاشمی در مورد برگزاری نمایشگاه آیتکس در شهر مشهد اظهار داشت: مشهد به عنوان یکی از مهمترین مراکز صنعت کامپیوتر در کشور شناخته می‌شود، و امیدواریم که نمایشگاه ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات با استقبال خوبی مواجه شود. این نمایشگاه آخرین بار در سال 1398 برگزار شده بود، و در این سال‌ها به دلیل شیوع کرونا وضعیت برگزاری مجدد آن ممکن نبود.

جزئیات نمایشگاه آیتکس 1402 مشهد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: وضعیت زیرساخت‌های فناوری در مشهد و خراسان رضوی دروضعیت مطلوبی نیست و نیاز به تلاش بیشتری از سوی دولت برای بهبود آن وجود دارد. با این حال، منابع انسانی و نقش فعال بخش خصوصی در این صنعت، بسیار ارزشمند هستند.

آقای هاشمی افزود: بیش از 50 درصد از نرم‌افزارهای فعال در کشور و تعداد قابل توجهی از پلتفرم‌های پر مخاطب توسط فناوران شهر مشهد تولید می‌شود. با توجه به ایجاد یک اکوسیستم قوی در این شهر، مشهد به عنوان دومین بزرگترین و فعال‌ترین اکوسیستم فناوری واحد در کشور شناخته می‌شود. به همین دلیل برگزاری نمایشگاه آیتکس در این شهر اهمیت ویژه‌ای دارد. این نمایشگاه می‌تواند به شبکه‌سازی و فراهم کردن بستری مناسب برای معرفی بهتر استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا کمک کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی در خصوص بخش‌های مختلف نمایشگاه آیتکس 1402 بیان کرد: این نمایشگاه تمامی زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را شامل می‌شود، از جمله هوش مصنوعی، موبایل، سخت‌افزار، نرم‌افزار، بلاکچین و شهر هوشمند. انتشار موضوعات و ابعاد متنوع آن می‌تواند محیطی فراگیر برای حضور فعالان در این عرصه فراهم کند.

وی با اشاره به رویکرد نمایشگاه آیتکس 1402 نسبت به تحولات هوش مصنوعی بیان کرد: تکنولوژی هوش مصنوعی با شتاب زیادی پیشرفت کرده و هر روز شاهد معرفی سرویس‌ها و خدمات جدیدی بر اساس آن هستیم. به همین دلیل، در نمایشگاه آیتکس 1402 مشهد بخش ویژه‌ای برای این حوزه  در نظر گرفته‌ایم.

زمان برگزاری نمایشگاه آیتکس 1402 در مشهد

هاشمی افزود: در این بخش، تلاش خواهیم کرد تا سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که به وسیله فناوران کشورمان طراحی و ارائه شده است را به مخاطبان معرفی کنیم و زمینه توسعه و استفاده از آن را فراهم سازیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان‌رضوی در ادامه بیان کرد: نکته مهمی که در برگزاری این نمایشگاه‌ها وجود دارد و باید به آن توجه کرد، فرصت برای تعامل فعالان صنعت آی‌تی با فعالان صنایع دیگر است.

هاشمی با اشاره به برخی ویژگی‌های صنعت آی‌تی اظهار داشت: به علت ارتباط و تأثیرگذاری این صنعت در همه صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، به نوعی به یک مرکز دانش تبدیل شده است.

وی افزود: این ویژگی صنعت آی‌تی در فضاهایی مانند نمایشگاه آیتکس به شکل ملموس و مشهود می‌تواند ظاهر شود و نمایشگاه امسال نیز به عنوان یک بستر مناسب، فرصت‌های بیشتری برای تقویت این تعاملات فراهم خواهد کرد تا از ویژگی‌های این هاب دانش بهره‌برداری بیشتری شود.

زمان برگزاری نمایشگاه آیتکس 1402 مشهد

باید توجه داشت که نمایشگاه آیتکس 1402 مشهد در زمینه‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات، هوش مصنوعی، موبایل، سخت‌افزار، نرم‌افزار، بلاکچین و شهر هوشمند از تاریخ 10 تا 13 آبان‌ماه 1402 در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی اولیه، ساعات بازدید از نمایشگاه از 16 تا 21 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!