لیسا گوینده اخبار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی لیسا اولین گوینده اخبار است که برای اولین بار در کشور هند مورد استفاده قرار گرفته است.
گوینده اخبار هوش مصنوعی لیسا

پدید آمدن هوش مصنوعی در چند دهه اخیر و افزایش چشمگیر آن در سال جاری، به طور چشمگیری تأثیرات زیادی روی بازار کار داشته و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است. به تازگی، یک گوینده خبر در هند نشان داد که ترس عمومی نسبت به این فناوری به همین اندازه بی‌مبنا نیست.

طبق گزارش ET Government، سرعت بسیار بالای پردازش، قابلیت یادگیری و توانایی‌های فراوان هوش مصنوعی باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها از این تکنولوژی به عنوان جایگزینی برای نیروی کار انسانی استفاده کنند.

گوینده اخبار هوش مصنوعی لیسا

لیسا اولین هوش مصنوعی گوینده اخبار در هند

استفاده از هوش مصنوعی در پوشش مشاغل تکراری و زمینه‌های تولید و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند زندگی انسان‌ها را بسیار ساده‌تر کند. با این حال، سرعت رشد فراتر از انتظار بوده و نفوذ آن در صنایع مختلف، نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است. همچنین، نفوذ هوش مصنوعی در صنعت رسانه به سرعت در حال گسترش است و در بخش خبرنگاری در هند نیز جایگاه خود را پیدا کرده است.

در ماه آوریل سال گذشته، رسانه‌های هندی به معرفی “لیسا”، که در حال حاضر به عنوان گوینده اخبار یک ایستگاه محلی خدمت می‌کند، پرداختند. بسیاری از تماشاگران در ابتدا تصور می‌کنند که لیسا یک انسان واقعی است، اما پس از مدتی و با دقت به حرکات چشم‌های او، به غیر واقعی بودن او پی می‌برند.

در آینده، انتظار می‌رود بهبود‌هایی در همگام‌سازی صدا و تصویر رخ دهد که تشخیص بین این ربات‌ها و انسان‌ها را دشوارتر از گذشته کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!