معرفی هوش مصنوعی جدید علی بابا

علی بابا اخیرا از یک مدل هوش مصنوعی جدید و کاربردی خود رونمایی کرده است.
هوش مصنوعی جدید علی بابا

علی بابا یک مدل جدید از هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده‌ است. این مدل قادر به درک تصاویر و انجام مکالمات پیچیده‌تر نسبت به محصولات قبلی شرکت می‌باشد. به گفته شرکت، این اقدام به دلیل رقابت فشرده در سطح جهانی برای رهبری در بازار این فناوری صورت گرفته است.

با توجه به گزارش CNBC شرکت فناوری چینی علی بابا اعلام کرده است که دو مدل جدید با نام‌های Qwen-VL و Qwen-VL-Chat را معرفی خواهد کرد. این مدل‌ها به صورت متن‌باز عرضه خواهند شد، به این معنا که محققان، دانشگاهیان و شرکت‌های جهانی قادر خواهند بود از آن‌ها برای ایجاد اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی خود استفاده کنند، بدون نیاز به زمان و هزینه برای آموزش سیستم‌های خود.

هوش مصنوعی جدید علی بابا

هوش مصنوعی مدل Qwen-VL علی بابا

به گفته علی بابا، مدل Qwen-VL قادر به پاسخ به سوالات مرتبط با تصاویر مختلف است و می‌تواند تصاویر را شرح دهد.

مدل Qwen-VL-Chat امکان “تعامل پیچیده‌تر”، مانند قابلیت مقایسه ورودی‌های تصویری گوناگون و پاسخ به چندین دور سؤال را فراهم می‌کند. علی بابا اظهار می‌کند که این مدل قادر به انجام وظایفی نظیر نوشتن داستان و ایجاد تصاویر بر اساس عکس‌هایی که کاربران وارد می‌کنند، و همچنین حل معادلات ریاضی موجود در تصاویر می‌باشد.

علی بابا یک مثال از کاربردهای هوش مصنوعی در بیمارستان‌ها آورده است. بر اساس این مثال، در صورت وجود یک تابلو با نوشته‌های زبان چینی در ورودی بیمارستان، افراد می‌توانند تصویری از آن تابلو بگیرند و از هوش مصنوعی درباره مکان‌های مختلف در بیمارستان سؤال کنند. هوش مصنوعی نیز قادر خواهد بود پاسخ‌هایی جامع به این سؤالات را ارائه دهد.

تا به حال، بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی مولد (که از ورودی‌های انسانی برای ایجاد پاسخ‌ها استفاده می‌کنند) عمدتاً برای پاسخ به متن تمرکز داشته‌اند. آخرین نسخه از ChatGPT توسط OpenAI نیز همانند Qwen-VL-Chat قابلیت درک تصاویر و پاسخ به متن را دارا می‌باشد.

معرفی هوش مصنوعی جدید علی بابا

دو مدل جدید توسط علی بابا با استفاده از مدل زبان بزرگ شرکت، به نام Tongyi Qianwen ساخته شده‌اند و در ابتدای امسال به بازار عرضه شدند. این مدل‌ها بر پایه مدل زبان بزرگی به نام LLM ساخته شده‌اند که از طریق آموزش روی حجم زیادی از داده‌ها، به عنوان پایه‌ای برای برنامه‌های چت‌باتی عمل می‌کنند.

در ماه جاری، شرکت Th Hangzhou که نقش اساسی در پیشرفت و گسترش جهانی علی بابا به عنوان یک شرکت تجارت الکترونیک و فناوری داشته، دو مدل دیگر از هوش مصنوعی را به صورت منبع‌باز در دسترس عموم قرار داده است. این دو مدل به صورت رایگان برای استفاده همگانی عرضه شده‌اند، در حالی که علی بابا هزینه‌ای برای اخذ مجوز استفاده نمی‌کند. این اقدام با هدف جذب بیشتر کاربران به مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت میباشد. این عملکرد جزء استراتژی علی بابا برای تقویت رشد در حوزه فضای ابری و آماده‌سازی برای عرضه عمومی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!