معرفی هوش مصنوعی Genesis

هوش مصنوعی Genesis گوگل به روزنامه‌نگاران در نگارش و نوشتن اخبار و مقاله ها کمک خواهد کرد.
هوش مصنوعی Genesis گوگل

با ظهور ابزار های هوش مصنوعی، امیدوار بودیم که فعالیت بسیاری از مشاغل از جمله خبرنگاران و اعضای تحریریه نشریات خبری با تغییراتی روبرو شود و ابزارهای مختلفی برای بهبود فرآیند کاری آنها توسعه یابد. گوگل به نظر می‌رسد قصد دارد با ابزار جدید خود به نام “Genesis” به کمک ناشران بیاید و به عنوان دستیار شخصی خبرنگاران عمل کند.

گوگل تاکنون به طور رسمی اعلام نکرده است که ابزار Genesis را رونمایی کرده است؛ با این حال، گزارشات مختلف از نشریاتی مانند واشنگتن‌پست، تایمز و وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهند که در حال حاضر از این ابزار در آزمایش‌هایی استفاده می‌شود. به گفته این گزارش‌ها، Genesis قادر است با دریافت حقایق خبری، آنها را به طور «مسئولانه‌ای» به مقالات و مطالب دقیق و حرفه‌ای تبدیل کند و از این طریق، به بهبود عملکرد اعضای تحریریه کمک کند.

هوش مصنوعی Genesis گوگل

سخنگوی شرکت گوگل، جن کرایدر، در یک مصاحبه خبری اعلام کرده است که:

در حال حاضر، ما در مراحل اولیه کاوش ایده‌ها و امکان‌سنجی برای ارائه ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به خبرنگاران قرار داریم و در مسیر توسعه، با نشریات خبری، به ویژه ناشران کوچک، همکاری می‌کنیم. به عنوان مثال، ابزارهای هوشمند می‌توانند به روزنامه‌نگاران در انتخاب سرفصل‌ها و یا سبک نوشتاری مناسب کمک کنند. هدف ما این است که امکان استفاده از فناوری‌های نوین را برای خبرنگاران فراهم کرده و از این طریق به افزایش بهره‌وری و کارایی آنها کمک کنیم؛ همانند برنامه‌هایی مانند Gmail و Google Docs که به‌عنوان ابزارهای کمکی در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

برای اطمینان از عملکرد صحیح Genesis، باید منتظر عرضه و مشاهده خروجی آن باشیم. تا به امروز، برخی رسانه‌ها از جمله نشریه معتبر CENT در تهیه و نگارش مطالب خود از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند و با بازخوردهای ضدونقیضی مواجه شده‌اند. هدف جلب توجه عموم مخاطبان، برای هوش مصنوعی ناشران خبری، به دست آوردن آن بوده است. با این حال، برخی از متون اخبار به نظر می‌رسد دارای نقص‌هایی هستند که خبرنگاران با تجربه به هیچ وجه به آنها مرتکب نمی‌شوند.

در مدت اخیر، روابط گوگل با خبرگزاری‌ها دچار فرازوفرودهای زیادی شده است. به عنوان مثال، نشریه Gannett با طرح شکایتی در دادگاه فدرال، گوگل را به انحصارگرایی و آسیب به خبرگزاری‌های محلی متهم کرد. در حال حاضر، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوگل با استفاده از ابزار جدید مجهز به هوش مصنوعی، قادر خواهد بود توجه خبرنگاران را به خود جلب کند و جای خود را به عنوان یک دستیار قابل‌اعتماد در دفاتر نشریات باز کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!