معرفی هوش مصنوعی StableCode

هوش مصنوعی StableCode قابلیت تولید کد و کمک به برنامه نویسان را دارد.
کد نویسی با StableCode

شرکت استارتاپ Stability AI، با معرفی تکنولوژی هوش مصنوعی تولید تصویر Stable Diffusion، به شهرت رسید و به یک رقیب جدی در زمینهٔ مدل‌های زبانی بزرگ تبدیل شد. اکنون، این شرکت قصد ورود به بازار برنامه‌نویسان را با معرفی StableCode دارد.

Stability AI به‌عنوان یک استارتاپ پیشرو، با معرفی StableCode که یک مدل زبانی بزرگ مبتنی بر هوش مصنوعی برای کدنویسی است، یک گام مهم در جهت گسترش فناوری برداشته است. این ابزار نوآورانه به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان یک دستیار قابل اعتماد برای برنامه‌نویسان عمل کرده و آن‌ها را در انجام کارهای روزمره‌شان یاری می‌دهد.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان StableCode ادعا کرده‌اند که این هوش مصنوعی قادر است نقش یک ابزار یادگیری برنامه‌نویسی برای توسعه‌دهندگان جوان را به عهده بگیرد و به دموکراتیزه کردن دسترسی به فناوری در سراسر جهان کمک کند.

کد نویسی با StableCode

ساختار هوش مصنوعی StableCode

براساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت Geeky-Gadgets، هوش مصنوعی StableCode از سه مدل زبانی مجزا پشتیبانی می‌کند. این سه مدل شامل مدل پایه (Base Model) ، مدل دستورالعمل (Instruction Model) و مدل پنجره با زمینه طولانی (Long-Context Window) می‌باشند. هر کدام از این مدل‌ها دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هستند و با همکاری یکدیگر، به StableCode کمک می‌کنند تا به یک راه‌حل جامع برای کمک به برنامه‌نویسان تبدیل شود.

مدل پایه StableCode ابتدا بر روی مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی از داده‌های BigCode آموزش دیده است. علاوه بر این، این مدل با زبان‌های برنامه‌نویسی دیگری مانند پایتون، Go، جاوا، جاوااسکریپت، C، markdown و C++ نیز سازگاری دارد.

معرفی هوش مصنوعی StableCode

یادگیری کد نویسی با هوش مصنوعی StableCode

استارتاپ Stability AI با معرفی هوش مصنوعی جدید StableCode، تنها به ارائه یک ابزار برای توسعه‌دهندگان محدود نمی‌شود. همانطور که ذکر شد، این استارتاپ StableCode را به عنوان یک کاتالیزور در نظر گرفته است که میلیاردها توسعه‌دهنده نرم‌افزار و برنامه‌نویس حرفه‌ای را به وجود می‌آورد.

Stability AI امیدوار است که با استفاده از StableCode، آینده‌ای را به وجود آورد که همه افراد بتوانند از قدرت کدنویسی بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!