هوش مصنوعی EWAD پندمیک بعدی کره زمین را پیش بینی میکند

به تازگی یک هوش مصنوعی با نام EWAD ساخته شده است که توانایی پیش بینی حدس زدن بیماری فراگیر بعدی را دارد.
پیش بینی آینده کره زمین با هوش مصنوعی EWAD

دانشمندان اخیراً موفق به توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید به نام EWAD شده‌اند. هدف این سیستم، پیش‌بینی و شناسایی بیماری‌های همه‌گیر در سراسر جهان است. EWAD با استفاده از داده‌های واقعی از بیماری کووید-19 آموزش دیده است و در آزمایش‌های اولیه، توانسته است اطلاعات بسیار دقیق و صحیح را به محققان ارائه دهد.

بیماری کووید-19 که به صورت همه‌گیر در سراسر جهان گسترش یافت، ویرانگری بسیاری را به همراه داشته است. اگر تلاش‌های دانشمندان و کارکنان حوزه بهداشتی انجام نمی‌شد، وضعیت می‌توانست بسیار بدتر باشد. اما آیا راهی برای پیش‌بینی گونه‌های بعدی ویروس قبل از تبدیل شدن به تهدید جهانی وجود دارد؟

به نظر می‌رسد که سیستم‌های هوش مصنوعی جدید می‌توانند این ایده را به واقعیت تبدیل کنند. بر اساس مطالعه انجام شده توسط دانشمندان در مؤسسه پژوهشی اسکریپس و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده، هوش مصنوعی قادر است به ما در خصوص ظهور گونه‌های خطرناک ویروس در همه‌گیری‌های آینده هشدار دهد.

پیش بینی آینده کره زمین با هوش مصنوعی EWAD

اعلام هشدار توسط هوش مصنوعی EAWD

سیستم هوش مصنوعی EWAD (Early Warning Anomaly Detection) از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل توالی ژنتیکی، فرکانس‌ها و میزان مرگ و میر انواع ویروس‌ها در سراسر جهان استفاده می‌کند تا به ما در خصوص همه‌گیری‌های بعدی هشدار زودهنگام دهد.

پژوهشگران سیستم هوش مصنوعی EWAD را بر روی داده‌های واقعی مربوط به بیماری کووید-۱۹ آزمایش کرده‌اند و متوجه شده‌اند که این سیستم قادر است با دقت پیش‌بینی کند که کدام گونه‌های نگرانی (VOCs) در هنگام جهش ویروس به وجود می‌آیند. این سیستم همچنین توانایی تخمین زدن را دارد که اقدامات بهداشت عمومی مانند واکسیناسیون و استفاده از ماسک چگونه بر تکامل ویروس‌ها تأثیر می‌گذارند.

نتایج این تحقیقات که در مجله Cell Patterns منتشر شده است، نشان می‌دهد که EWAD قادر است حتی قبل از تأیید رسمی آن توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، با شناسایی تهدیدهای بالقوه، به ما در مقابله با شیوع بیماری‌های همه‌گیری بعدی کمک کند.

هوش مصنوعی EWAD پندمیک بعدی کره زمین را پیش بینی میکند

ویلیام بالچ (William Balch)، میکروبیولوژیست در مؤسسه پژوهشی اسکریپس، درباره سیستم هوش مصنوعی EWAD اظهار می‌کند که این سیستم قادر است الگوها و قوانین مرتبط با تکامل ویروس را شناسایی کند. علاوه بر این، EWAD قادر به ارائه اطلاعات مهم درباره بیولوژی اولیه ویروس‌ها و تطبیق آن‌ها با محیط‌های اطراف است.

تمام این جوانب می‌توانند در درمان و پیشگیری از شیوع همه‌گیری‌های آتی در سطح جهان بسیار مفید واقع شوند و به محققان در زمینه ظهور ویروس‌های جدید کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از آخرین اخبار روز جدید ترین هوش مصنوعی ها گرفته تا آخرین بازی های منتشر شده و یا اخبار جدید نرم افزار ها و سیستم عامل و دیگرخبر های روزتکنولوژی دنیا؛ 

همه و همه در شبکه های اجتماعی هایپر بایت!