برای اولین بار، انگلیس از هوش مصنوعی برای آموزش کارکنان بخش خدمات رفاه اجتماعی استفاده میکند و امیدوار است که با این روش بتواند نیروی کار را کمبود آن جبران کند.
با تاکید به گزارش پرس اسوسیشن، به منظور اجرای این طرح، یک آواتار از یک مربی واقعی ساخته شده است که به طور آزمایشی با کارکنان در چندین زبان مختلف ارتباط برقرار کرده و مهارتهای گوناگون از جمله تشخیص علائم سکته قلبی را به آنها آموزش میدهد.
استفاده از هوش مصنوعی در خدمات اجتماعی
شرکت “سرا”، که در زمینه ارائه خدمات اجتماعی و فناوری بهداشتی فعالیت میکند، اعلام کرده است که در صورت پیادهسازی این طرح به صورت ملی، آواتارها قادر به آموزش حدود 20 هزار نیروی کار جدید در سال خواهند بود. بنیانگذار این شرکت نیز این اقدام را به عنوان یک تحول هیجانانگیز و نوآورانه تشویق کرده است.
این شرکت از نظر حقوقی شخصی است، اما بخش اصلی فعالیتهای آن شامل فراهمکردن خدمات اجتماعی از طریق سازمان ملی سلامت انگلیس (NHS) و نهادهای محلی است. به همین دلیل، کارکنان از طریق آواتارها آموزش میبینند تا بتوانند خدمات در حوزه درمانی را ارائه دهند.
این طرح آزمایشی در مناطق لندن و جنوب شرقی انگلیس آغاز شده است و انتظار میرود تا پایان ماه آگوست، حدود 60 هزار نفر را آموزش دهد.